Przejdź do treści
Silnik Trent XWB-97 samolotu Airbus A350-1000 rozpoczyna serię prób na pokładzie „latającego stanowiska testowego” A380
Źródło artykułu

Silnik Trent XWB-97 samolotu Airbus A350-1000 rozpoczyna serię prób

Nowy silnik samolotu A350-1000 – Rolls-Royce Trent XWB-97 – pomyślnie ukończył pierwszy lot próbny na pokładzie specjalnej wersji A380 nazywanej „latającym stanowiskiem testowym”. Samolot wystartował z zakładów Airbusa w Tuluzie i spędził w powietrzu 4 godziny i 14 minut, podczas których zbadano szeroką gamę ustawień mocy silnika na pułapie dochodzącym do 35 000 stóp (10 600 metrów). Oceniono działanie i właściwości pilotażowe silnika od powolnego lotu do prędkości 0,87 macha.

Prototypowy egzemplarz silnika Trent XWB-97 został zamontowany na lewym wewnętrznym wsporniku A380, gdzie zastąpił jeden z silników Trent 900. Pierwszy lot odbyła załoga w składzie: piloci doświadczalni Airbusa Etienne de Malleray i Hugues Van der Stichel; eksperymentalny mechanik pokładowy Gerard Maisonneuve; oraz doświadczalni mechanicy pokładowi Emmanuele Costanzo i Jean-Philippe Cottet.

Program prób silnika, rozpoczęty około dziewięć miesięcy przed pierwszym lotem A350-1000, obejmie testy przy wysokich temperaturach powietrza oraz w warunkach sprzyjających oblodzeniu. Specjalnie zmodyfikowany silnik Trent XWB zapewnia ciąg 97 000 funtów (44 450 kg) podczas startu, co oznacza, że jest najpotężniejszym dotychczas silnikiem zaprojektowanym dla samolotu Airbusa.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony