Rozwój programu A330neo loty próbne – zgodnie z harmonogramem

A330-900neo MSN1813 – pierwszy lot (fot. A.Doumenjou/Airbus)

Po pierwszych lotach pierwszego samolotu testowego A330neo (MSN1795) w dniu 19 października 2017 i drugiego (MSN1813) w dniu 4 grudnia oba są w pełni sprawne i obecnie latają codziennie. Oznacza to, że maszyny wylatały już ponad 290 godzin lotu i wykonały ponad 80 lotów (stan na 24 stycznia). Jest to bardzo dobry początek potwierdzający, że zachowanie samolotu jest zgodne z przewidywaniami. Rozpoczęły się także testy autopilota (w tym automatyczne lądowanie), a testy wznoszenia i wysokiej prędkości są w toku.

W ciągu najbliższych trzech miesięcy oba samoloty będą koncentrować się na testach zewnętrznych: MSN1795 przeprowadzi test przy niskich temperaturach, oraz zewnętrzne testy hałasu, a MSN1813 przeprowadzą testy naturalnego oblodzenia i pierwszą część testów w wyższych i wysokich temperaturach. Równolegle, jakość obsługi i loty identyfikacyjne będą kontynuowane na obu samolotach podczas wykorzystywania wszystkich komponentów i systemów samolotu.


A330-800neo MSN1888 (fot. JB.Accariez/Airbus)

W międzyczasie Airbus rozwija się szybko, przygotowując następny samolot A330neo – trzeci samolot testowy w locie i pierwszy A330-800, MSN1888. Ukończono już jego montaż strukturalny i trwa instalacja oprzyrządowania do prób w locie. Wkrótce samolot zostanie przekazany do malarskiego hangaru, aby otrzymać zewnętrzne barwy. Co więcej, samoloty produkcyjne rozwijają się zgodnie z planem w Final Assembly Line, a Airbus zakończył instalację pierwszej zupełnie nowej kabiny Airspace.

Źródło: Airbus
comments powered by Disqus