Przejdź do treści
Palety towarowe zainstalowane bezpośrednio na torach siedzeń w podłodze kabiny (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Rozwiązania Airbusa dot. wykorzystania samolotów szerokokadłubowych do przewozu wyłącznie towarów podczas pandemii

Inżynierowie Airbusa pracują nad modyfikacją samolotów z rodzin A330 i A350, umożliwiającą liniom lotniczym instalowanie palet towarowych – po demontażu foteli klasy ekonomicznej – bezpośrednio na torach siedzeń w podłodze kabiny.

Nowe rozwiązanie wesprze starania przewoźników na rzecz utrzymania ciągłości działalności biznesowej, a także złagodzi globalny niedobór zdolności przewozowych z powodu powszechnego uziemienia samolotów dalekiego zasięgu, standardowo przewożących oprócz pasażerów także fracht. Ponadto pomoże branży sprostać dużemu popytowi na loty z pomocą humanitarną w celu szybkiego transportu dużych ilości sprzętu medycznego i innych materiałów na duże odległości do miejsc, w których są one potrzebne.

W porównaniu z mocowaniem ładunków na siedzeniach rozwiązanie proponowane przez Airbusa ułatwia i przyspiesza załadunek i rozładunek, a także ogranicza zużycie siedzeń. Inne korzyści wynikają z lepszej ochrony przeciwpożarowej oraz ograniczenia obciążeń struktury samolotu, poprzez zapobieżenie przesuwaniu się ładunków w locie.

Modyfikacja jest dostępna dla użytkowników samolotów w postaci Biuletynu Serwisowego Airbusa (SB). W dokumencie tym Airbus wskazuje zakres prac do wykonania przez techników, a także zarządza procesem uzyskiwania jednorazowej certyfikacji od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Biuletyn opisuje sposób usunięcia siedzeń wraz z multimedialnym systemem rozrywki uprzyjemniającym lot, instalacji palet ładunkowych i związanego z nimi wyposażenia bezpieczeństwa, a także sposób reinstalacji oryginalnych elementów kabiny pasażerskiej w celu powrotu do operacji pasażerskich. Biuletyn SB będzie również obowiązywał po zakończeniu pandemii COVID-19.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony