Przejdź do treści
Źródło artykułu

Prognoza Airbusa na 20 lat dot. wydatków na usługi posprzedażne w lotnictwie cywilnym

W związku z wykładniczym wzrostem rynku usług posprzedażnych w lotnictwie cywilnym Airbus opublikował swój pierwszy globalny raport Global Services Forecast (GSF). Raport przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat łączne wydatki na usługi posprzedażne sięgną 3 bln dol. Kwota ta obejmuje konserwację, naprawy i remonty (Maintenance, Repair & Overhaul, MRO), których wartość przekroczy 1,8 biliona dolarów do 2035 roku. Airbus prognozuje, że roczne wydatki MRO wzrosną z 53 mld dol. do ponad 132 mld dol., co reprezentuje średnią roczną stopę wzrostu w wysokości 4,6 proc.

Usługi posprzedażne są ściśle powiązane z ogólnym rozwojem floty pasażerskiej, która zwiększy się ponad dwukrotnie z 19 500 samolotów komercyjnych liczących ponad 100 miejsc pod koniec 2015 r. do niemal 40 000 w 2035 r. W związku z tym zapotrzebowanie na pilotów i techników odpowiednio wzrośnie; dziś samolotami pasażerskim lata około 200 000 aktywnych pilotów, a raport GSF przewiduje, że liczba ta wzrośnie do około 450 000 pilotów w 2035 r. Co więcej, zważywszy na bezwzględną liczbę aktywnych pilotów potrzebnych w 2035 r., a także konieczność zastąpienia tych, którzy przejdą na emeryturę w ciągu następnych 20 lat, w okresie tym trzeba będzie wyszkolić aż 560 000 nowych pilotów. Jeśli chodzi o wymagany personel techniczny, raport Airbus GSF przewiduje, że trzeba będzie przeszkolić około 540 000 nowych techników wyspecjalizowanych w obsłudze płatowca, silników i komponentów.

Co szczególnie godne uwagi, region Azji i Pacyfiku, z rosnącym popytem na transport lotniczy i powiększającymi się flotami przewoźników, będzie reprezentować największą część rynku na usługi MRO oraz szkolenia wykwalifikowanych pilotów i techników, podczas gdy Europa i Ameryka Północna łącznie będą odpowiadać za mniej więcej jedną trzecią łącznych wydatków MRO.

Services By Airbus to jednostka biznesowa Airbusa odpowiedzialna za posprzedażne potrzeby klientów w czterech podstawowych dziedzinach: konserwacja, modernizacje, szkolenia oraz operacje lotnicze. Aby spełnić wymogi klientów w zakresie konserwacji i eksploatacji samolotów, międzynarodowa spółka usług materiałowych Satair Group dostarcza części zamienne liniom lotniczym oraz firmom MRO. Ponadto usługi Flight Hour i Total Support Package (FHS i TSP) zapewniają elastyczne, dostosowane do potrzeb klientów rozwiązania dostępności i konserwacji „na godziny”.

Usługi modernizacji zapewniają klientom dostęp do najnowszych ulepszeń aerodynamicznych (takich jak końcówki skrzydeł typu Sharklet), awioniki i rozwiązań transmisji danych, różnych konfiguracji i maksymalnych mas startowych, rozwiązań łączności dla pasażerów oraz najbardziej komfortowych i najlepiej wyposażonych kabin.

Ponadto najnowsze techniki i narzędzia szkoleniowe – wspierane przez 11 strategicznie rozmieszczonych ośrodków szkoleniowych, do których niebawem dołączą nowe – gwarantują dopływ wykwalifikowanych pilotów, personelu pokładowego i serwisantów na potrzeby tysięcy nowych samolotów, które podejmują służbę we flotach linii lotniczych.

Jeśli zaś chodzi o operacje lotnicze, nowa spółka zależna NAVBLUE – która zadebiutowała na targach Farnborough Air Show 2016 po przejęciu Navtech przez Airbusa – zapewni przewoźnikom zindywidualizowane informacje aeronautyczne i rozwiązania do zarządzania ruchem lotniczym (ATM), nie tylko dla flot airbusów, ale również dla samolotów innych producentów.

Airbus, dział Grupy Airbus, jest czołowym światowym producentem samolotów komercyjnych, które oferuje najbardziej nowoczesną, kompleksową i efektywną rodzinę samolotów pasażerskich przewożących od 100 do ponad 600 pasażerów. Airbus sprzedał ponad 16 500 samolotów około 400 klientom, a ponadto zapewnia najwyższe standardy wsparcia i szkoleń w ramach rosnącej międzynarodowej sieci. Airbus zatrudnia około 55 000 osób, a w 2015 r. uzyskał przychody w wysokości 45,9 mld euro.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony