Przejdź do treści
Źródło artykułu

Postępy programu Iron Bird CityAirbus

Program CityAirbus osiągnął kolejny kamień milowy: ukończenie i „podłączenie zasilania” do naziemnego stanowiska do testów (tzw. „żelaznego ptaka” – ang. Iron Bird) w Taufkirchen w Niemczech. Umożliwia to weryfikację całego elektrycznego układu napędowego CityAirbus, opracowanego przez dział Airbus E-Aircraft Systems.

Pierwsze kompletne stanowisko do testowania napędu elektrycznego ma zdolność kierowania całym łańcuchem układu napędowego, od układu sterowania lotem do obciążeń dynamicznych śmigieł. Umożliwia to weryfikację dynamiki układów elektrycznych, mechanicznych i termodynamicznych. Po dopracowaniu i sprawdzeniu w „żelaznym ptaku”, układ napędowy zostanie zamontowany w demonstratorze do połowy 2018 r.

Konfiguracja stanowiska testowego odwzorowuje architekturę CityAirbus i obejmuje silniki, elektronikę instalacji zasilania energia elektryczną i skrzynki rozdzielcze, opracowane i wyprodukowane przez firmę Siemens w ramach umowy o współpracy między Airbusem i Siemensem, dotyczącej napędu elektrycznego.

Jednocześnie prowadzone są prace rozwojowe demonstratora CityAirbus. Pierwsze elementy struktury zostały już wyprodukowane i są w drodze do zakładu, gdzie odbędzie się montaż śmigłowca. Te ważne kroki rozwojowe torują drogę do pierwszego lotu CityAirbus przed końcem 2018 r.

CityAirbus to wieloosobowy, autonomiczny, napędzany elektrycznie, statek powietrzny pionowego startu i lądowania przeznaczony do lotniczego transportu miejskiego. Przeznaczony jest do przewozu maksymalnie czterech pasażerów nad zatłoczonymi megamiastami w sposób szybki, niedrogi i przyjazny dla środowiska.


Informacje o Airbus

Airbus jest globalnym liderem branży lotniczej, kosmicznej i powiązanych gałęzi przemysłu. W 2016 r. wygenerował przychody w wysokości 67 miliardów euro przy zatrudnieniu w przybliżeniu 134 000 osób. Airbus oferuje najszerszą gamę samolotów komunikacyjnych mogących zabrać na pokład od 100 do 600 pasażerów. Airbus jest również europejskim liderem produkcji samolotów do tankowania w powietrzu, bojowych, transportowych i do określonych misji, oraz europejskim numerem jeden i światowym numerem dwa w dziedzinie systemów kosmicznych. W sektorze śmigłowcowym Airbus oferuje najbardziej efektywne rozwiązania wiropłatów cywilnych i wojskowych na całym świecie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony