Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy na świecie airbus A330-900 przekazany TAP Air Portugal

Linie TAP Air Portugal odebrały pierwszy na świecie egzemplarz nowej generacji samolotu szerokokadłubowego A330neo. Jest to pierwszy przewoźnik, który będzie eksploatować ten model, czerpiąc korzyści z jego bezkonkurencyjnej wydajności i zwiększonego zasięgu i oddając swoim pasażerom do dyspozycji najwyższy w tej klasie poziom wygód, oferowany przez nowy standard kabiny Airspace. W kolejnych latach portugalskie linie otrzymają kolejne 20 zamówionych airbusów A330-900.

Pierwszy przekazany im samolot A330-900 jest dzierżawiony od firmy leasingowej Avolon. Pomieści on maksymalnie aż 298 pasażerów w wygodnej kabinie podzielonej na trzy klasy: 34 w zawierającej rozkładane na płasko fotele klasie business, 96 w klasie economy plus i 168 w klasie economy. Kabina Airspace by Airbus oferuje pasażerom więcej przestrzeni osobistej, więcej miejsca w podsufitowych schowkach na bagaże, zaawansowane oświetlenie i najnowsze systemy rozrywki pokładowej i łączności. Swój nowy nabytek linie TAP będą użytkować na trasach między Portugalią a lotniskami Ameryki Północnej, Południowej oraz Afryki.

„Z ogromną przyjemnością witam pierwszy samolot Airbus A330-900 w naszej rosnącej flocie. Niemająca sobie równych ekonomika i wydajność tej maszyny pomogą nam z powodzeniem dalej rozwijać naszą działalność", powiedział Antonoaldo Neves, prezes linii TAP Air Portugal. „Dzięki korzystaniu z tej samej bazy technicznej, co inne samoloty Airbus latające w naszej flocie, A330neo daje nam dużą elastyczność operacyjną. Odebrany dziś egzemplarz jest pierwszym wyposażonym w nową kabinę pasażerską Airspace, której zalety doskonale wpisują się w nasze ambicje, aby oferować naszym pasażerom najlepszy produkt na rynku", dodał.

„Przekazanie pierwszego w historii egzemplarza A330neo tak długoletniemu klientowi spółki Airbus, jakim są linie TAP Air Portugal, to dla nas niezwykle ważny kamień milowy", oświadczył Guillaume Faury, prezes Airbus Commercial Aircraft. „A330neo, nasz najnowszy model szerokokadłubowy, to owoc długiego procesu ciągłych innowacji. Jest to konstrukcja oferująca najlepszą relację wartości do ceny oraz najwyższą wydajność, co oznacza dla naszych klientów oczywiste korzyści, a dla ich pasażerów – najwyższy poziom wygody. Dzisiejsze wydarzenie to kolejny krok w dążeniu naszej branży ku realizacji wizji zrównoważonego systemu transportu lotniczego", dodał.

Stworzony na solidnym fundamencie sukcesu rodziny A330 i korzystający z wielu rozwiązań technicznych modelu A350 XWB model Airbus A330neo jest w pełni zasłużenie określany mianem konstrukcji nowej generacji. Samolot ten jest napędzany przez wysokowydajne silniki nowej generacji Rolls-Royce Trent 7000. Swoją maksymalnie ulepszoną aerodynamikę zawdzięcza nowym, trójwymiarowo zoptymalizowanym skrzydłom o zwiększonej rozpiętości, zakończonym nową wersją sharkletów. Wszystkie te udoskonalenia owocują aż 25-procentową oszczędnością paliwa w porównaniu do starszej generacji samolotów konkurencyjnych marek o podobnych rozmiarach. A330-900 może też pochwalić się najnowocześniejszą aerodynamiką i akustyką, uzyskaną w wyniku zastosowania nowych, kompozytowych gondoli silników z tytanowymi pylonami i wykonanym w technologii zero-splice poszyciem wlotów powietrza.

Linie TAP Air Portugal dysponują obecnie flotą 72 samolotów Airbus (18 szt. A330, 4 szt. A340 i 50 samolotów z rodziny A320). Na ich flotę jednonawowa składają się 22 samoloty A319ceo, 21 szt. A320ceo, cztery A321ceo, jeden A320neo oraz dwa niedawno dostarczone A321neo.

A330 to jedna z najbardziej popularnych rodzin samolotów szerokokadłubowych w historii lotnictwa pasażerskiego. Na całym świecie w barwach ponad 120 przewoźników lata już ponad 1 380 samolotów tego typu, a liczba złożonych zamówień opiewa na ponad 1700. Nowy A330neo jest najnowszym członkiem tej najbardziej popularnej rodziny odrzutowców szerokokadłubowych produkowanych przez spółkę Airbus. Podobnie jak modele A350 XWB i A380, samoloty A330neo oferują pasażerom najwięcej przestrzeni i wygód w swojej klasie, a użytkującym go liniom – bezkonkurencyjną wydajność i niezrównany zasięg.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony