Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy lot ACJ320neo

W dniu 16 listopada pierwszy airbus ACJ320neo pomyślnie wykonał swój pierwszy lot. Samolot wystartował z lotniska w Hamburgu i pozostając w powietrzu przez 2 godziny i 40 minut, rozpoczął przewidziany dla niego krótki program prób w locie.

Zaprojektowana na bazie cieszącej się popularnością rodziny samolotów pasażerskich A320neo, których około 500 znajduje się obecnie w użytku linii lotniczych na całym świecie, wersja dyspozycyjna o nazwie ACJ320neo zawiera w kadłubie dodatkowe zbiorniki na paliwo, dzięki którym obejmuje swoim zasięgiem jeszcze więcej tras międzykontynentalnych. Od wersji pasażerskiej wariant biznesowy odróżnia także podwyższone ciśnienie kabiny, co ma zapewnić pasażerom większy komfort podróżowania.

Udoskonalenia te są właśnie poddawane próbom, po zakończeniu których już w najbliższych miesiącach samolot zostanie przekazany firmie Acropolis Aviation. Następnie trafi on do Szwajcarii, gdzie w położonych pod Bazyleą zakładach AMAC zostanie przygotowany do eksploatacji: otrzyma nowoczesną kabinę pasażerską i malowanie w barwach klienta.
 
„Pierwszy lot ACJ320neo zwiastuje początek nowej ery odrzutowców dyspozycyjnych marki Airbus, wyróżniających się zwiększonym zasięgiem, umożliwiającym podróże bez międzylądowania na jeszcze większej liczbie długich tras, a na dodatek w komfortowych warunkach, które konstrukcja ta zawdzięcza standardowi kabiny pasażerskiej powszechnie uznawanemu za najlepszy, jaki można spotkać we współczesnych odrzutowcach biznesowych", powiedział prezes ACJ Benoit Defforge. „Zwiększona wydajność zużycia paliwa rodziny ACJ320neo oznacza także, że samoloty te są obecnie bardziej opłacalne w eksploatacji niż tradycyjne odrzutowe maszyny dyspozycyjne", dodał.
 
Stale rozwijana oferta odrzutowców biznesowych ACJ320 obejmuje obecnie przewożący maksymalnie ośmiu pasażerów na trasach do 12 500 km model ACJ319neo, zdolny do przelotów non-stop trwających nawet 15 godzin, oraz 25-miejscowy model ACJ320neo o zasięgu 11 100 km, utrzymujący się w powietrzu bez międzylądowania do 13 godzin.
 
Oba samoloty są napędzane ekonomicznymi silnikami nowej generacji, aerodynamikę ich skrzydeł zwiększają sharklety, a ich kabiny pasażerskie oferują użytkownikom większą wygodę i więcej przestrzeni niż wnętrza ich tradycyjnych konkurentów – przy porównywalnych kosztach operacyjnych.
 
Spółka Airbus oferuje także pełny wachlarz mieszczących jeszcze więcej pasażerów dyspozycyjnych samolotów szerokokadłubowych klasy VIP o dużym zasięgu: nowy model ACJ330neo i ACJ350 XWB.
 
Na całym świecie lata ponad 190 samolotów ACJ. Ich operatorzy korzystają z niezawodności technicznej tych maszyn i globalnej dostępności zaplecza serwisowego, którą zawdzięczają one pokrewieństwu ze swoimi pasażerskimi odpowiednikami. Użytkownicy korporacyjni maszyn biznesowych mogą oczywiście dodatkowo korzystać z usług specjalnych, skrojonych na miarę ich samolotów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony