Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy ACJ320neo opuszcza halę montażową

Planowo zakończył się montaż pierwszego egzemplarza ACJ320neo. Nowa maszyna została wyposażona w silniki CFM International LEAP-1A i pomalowana w firmowe barwy fabryczne rodziny ACJ.
 
Samolot odbędzie w najbliższych tygodniach swój pierwszy lot, a po przekazaniu brytyjskiej firmie Acropolis Aviation w ostatnim kwartale tego roku, trafi do Szwajcarii, gdzie w położonych pod Bazyleą zakładach AMAC zostanie przygotowany do eksploatacji: według projektu Alberto Pinto urządzona zostanie kabina pasażerska, a powierzchnie zewnętrzne otrzymają docelowe barwy klienta.
Podobnie jak stanowiąca platformę wyjściową dla tego modelu wersja pasażerska, rodzina ACJ320neo jest napędzana nowej generacji silnikami i wyposażona w sharklety, dzięki czemu zaoszczędza ok. 15 procent paliwa i może pochwalić się znacznie zwiększonym zasięgiem, umożliwiającym przeloty na trasach międzykontynentalnych.
 
Zbudowany właśnie ACJ320neo mieści do 25 pasażerów i utrzymuje się w powietrzu do 13 godzin, pokonując w tym czasie bez międzylądowania do 11 100 km, co pozwala jego użytkownikom latać np. z Londynu do Pekinu lub Kapsztadu lub z Moskwy bezpośrednio do Los Angeles. Jego bliźniak, model ACJ319neo, oferuje miejsca tylko ośmiu pasażerom, potrafi jednak przewozić ich na trasach sięgających 12 500 km, spędzając w podróży non-stop maksymalnie aż 15 godzin.
 
Samoloty z rodziny ACJ320neo mają najwyższe i najszersze kabiny spośród wszystkich dużych odrzutowców biznesowych i wyższą wartość rezydualną, mimo porównywalnych z konkurentami rozmiarów i kosztów eksploatacji. Do tej pory spółka Airbus otrzymała łącznie dziewięć zamówień na maszyny z rodziny ACJ320neo: trzy egzemplarze ACJ319neo i sześć ACJ320neo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony