Pierwsze komponenty A350XWB docierają na linię montażu końcowego w Tuluzie
Firma Airbus dostarczyła na linię montażu końcowego w Tuluzie główną część samolotu A350 XWB. Przednia część kadłuba o długości 21 metrów przetransportowana z zakładów Airbusa w Saint-Nazaire samolotem Beluga ma stać się komponentem do testów statycznych. Montaż końcowy kadłuba rozpocznie się w pierwszym kwartale 2012 r. kiedy przednia część kadłuba zostanie połączona z częścią środkową. Montaż końcowy pierwszego A350 XWB, który ma wznieść się w powietrze rozpocznie się w drugim kwartale 2012 r.
Zakłady, mieszczące linię montażu końcowego modelu A350 XWB zajmujące powierzchnię 7,2 hektarów są najbardziej ekologicznym obiektem wybudowanym przez koncern; połowa dachu pokryta jest fotowoltaicznymi panelami słonecznymi o powierzchni 22 tys. m kwadratowych, w obiekcie zastosowano przezroczyste szklane panele o powierzchni 6 tys. m kwadratowych, szklane sklepienie dachu oraz nowy system oświetlenia, który dopasowuje się do potrzeb - to tylko niektóre cechy nowego budynku decydujące o jego energooszczędnych właściwościach. Linia montażu końcowego A350 będzie produkować 55 procent własnej energii i oszczędzi około 150 ton CO2 rocznie.
Inne ważne etapy produkcji A350 XWB obejmują dostawę 19 grudnia pierwszego pionowego statecznika z zakładów Airbusa w Stade w Niemczech do zakładów w Tuluzie oraz dostawę 16 grudnia tylnej części kadłuba z Getafe w Hiszpanii do Hamburga.
Komentarze