OMNI Helicopters pierwszym użytkownikiem śmigłowca H175 w Brazylii

Airbus H175, fot. Airbus

Firma Omni Taxi Aereo, brazylijski przewoźnik obsługujący firmy wydobywające ropę i gaz, stanowiący część grupy OMNI Helicopters International (OHI), został pierwszym użytkownikiem śmigłowca H175 w Brazylii. Maszyna dotarła już do Brazylii, gdzie będzie wykonywała zadania związane z transportem ładunków i pasażerów dla przedsiębiorstw krajowego przemysłu naftowego i gazowego.

„H175 oferuje właściwe połączenie komfortu, osiągów i ekonomiczności. Jestem bardzo zadowolony z wprowadzenia tego śmigłowca do floty Omni” - powiedział Roberto Coimbra, dyrektor generalny Omni Taxi Aereo. „Dzięki zasięgowi, który umożliwi Omni dotarcie do wszystkich instalacji morskich w Brazylii i zaawansowanemu technologicznie wyposażeniu zainstalowanemu na pokładzie, jest to wiropłat świetnie nadający się do obsługi brazylijskiego rynku ropy i gazu”.

Obecnie we flocie OMNI znajdują się śmigłowce Airbus H135, H155 i H225, dużej mierze wykorzystywane do transportu pasażerów i ładunków na platformy i statki, a także świadczą usługi ratownictwa medycznego dla przemysłu naftowego i gazowego.

"OMNI jest naszym sprawdzonym partnerem od ponad dziesięciu lat i jesteśmy zaszczyceni ich zaufaniem do helikopterów Airbusa” - powiedział Regis Magnac, wiceprezes Airbus Helicopters ds. klientów z sektora nafty i gazu”. „Przy 40 śmigłowcach znajdujących się w eksploatacji, które spędziły w powietrzu ponad 85 000 godzin, H175 wyznacza nowe standardy dla operacji morskich na całym świecie. Dziękuję OMNI za wprowadzenie tej maszyny na ważny brazylijski rynek ropy i gazu”.

Zaprojektowany w odpowiedzi na potrzeby przemysłu naftowego i gazowego, H175 zapewnia wyjątkową wydajność, niezrównaną efektywność kosztową i możliwość wygodnego transportu 16 pasażerów na dystansie do 160 mil morskich. Śmigłowiec jest wyposażony w Helionix, zintegrowany zestaw zaawansowanej awioniki i 4-osiowego autopilota firmy Airbus Helicopters, które zapewniają zwiększoną świadomość sytuacyjną i większe bezpieczeństwo operacyjne, pomagając zmniejszyć obciążenie pilota pracą. Maszyna zapewnia również w pełni automatyczne podejście do platform wiertniczych w trybie Rig’N Fly.

Źródło: Airbus
comments powered by Disqus