„Okulary słoneczne” teraz również w nowym A330neo
W samolocie Airbus A330neo zastosowano ten sam charakterystyczny wzór szyby kokpitu, co w A350 XWB.
Nowy A330neo oferuje innowacje i technologie, które dopracowano w modelach A330 i A350 XWB, w tym kompozytowe końcówki skrzydeł typu Sharklet oraz silniki i systemy nowej generacji. Obie linie produktów dobrze uzupełniają się pod względem ładowności i zasięgu – spełniają różne wymagania przewozowe i doskonale ze sobą współdziałają. Wspólna klasyfikacja typu oznacza, że piloci A330 mogą zakwalifikować się do lotów na A350 XWB w ciągu zaledwie ośmiu dni i pilotować obie maszyny z jedną licencją, co przekłada się na niedoścignioną efektywność kosztową dla linii lotniczych.
Pasażerowie A330neo i A350 XWB będą w jednakowym stopniu cieszyć się wysokim komfortem i nowymi technologiami, takimi jak instalowana fabrycznie pełna łączność, nowe nastrojowe oświetlenie LED umożliwiające nieograniczone dostosowywanie koloru i natężenia światła, pokładowe systemy rozrywkowe (IFE) nowej generacji, a także wygodne, montowane standardowo fotele o szerokości 18 cali (46 cm).
A330-800neo i A330-900neo, bazujące na niezawodnych rozwiązaniach sprawdzonych w starszych modelach A330, to dwaj nowi przedstawiciele rodziny szerokokadłubowych samolotów Airbusa. Samoloty wprowadzono do sprzedaży w lipcu 2014 r., a pierwsze dostawy mają się rozpocząć w czwartym kwartale 2017 r. A330neo oferuje silniki Rolls-Royce Trent 7000 najnowszej generacji, ulepszenia aerodynamiczne oraz nowe rozwiązania w kabinie pasażerskiej. Wykorzystując niezrównaną ekonomię, wszechstronność oraz niezawodność modelu A330, A330neo zmniejsza zużycie paliwa o 14 proc. na pasażera, co oznacza, że jest najbardziej efektywnym kosztowo samolotem szerokokadłubowym średniego zasięgu, jaki jest dostępny na rynku. Operatorzy A330neo docenią nie tylko większą paliwooszczędność samolotu, ale również zasięg zwiększony do 400 mil morskich i oczywiście ujednolicone procedury eksploatacji wszystkich samolotów Airbusa.
Komentarze