Nowe logo Airbusa wybiega w przyszłość i sięga do korzeni
Z okazji 40. rocznicy powstania firma Airbus zaprezentowała w czasie dni otwartych w zakładach w Tuluzie nowe logo. Nowy logotyp zachowuje poprzednią symbolikę - element kuli, symbolizujący wiedzę i doświadczenie wiodącego w świecie producenta samolotów a jednocześnie jest wzbogacony o nową czcionkę, której używa także EADS, firma matka.
Jest to pierwsza modyfikacja logotypu od powstania firmy w 1969 r., a jego odświeżenie ma nawiązywać do przyszłości.
„Zachowaliśmy wiele oryginalnych elementów naszego logo takich jak symbol kuli oraz barwę niebieską, charakterystycznych dla Airbusa, które pozwoliły stworzyć silną markę rozpoznawaną na całym świecie przez 90% podróżnych oraz zbudować reputację lidera w zakresie innowacji i nowoczesnych technologii”, powiedział Tom Enders, prezes spółki. „Jednocześnie wprowadziliśmy nowe elementy tak by nasze logo nawiązywało do przyszłości i nowatorstwa i lepiej służyło potrzebom marketingu”, dodał Enders.
Kulisty symbol jest skomponowany z dwóch półkul zawierających trzy linie w kształcie łuku, które łączą się na wyimaginowanej linii horyzontu, co symbolizuje połączenie wspólnych sił trzech państw założycielskich w celu stworzenia jednego z największych w świecie dostawców samolotów komercyjnych i wojskowych.
Nowa identyfikacja wizualna będzie wprowadzana stopniowo.
Komentarze