Przejdź do treści
Źródło artykułu

EADS i Airbus finalizują wraz z krajami członkowskimi programu A400M zmiany w umowie

Lejda/Sewilla, 7 kwietnia 2011 r. – EADS i Airbus z zakończyły pomyślnie negocjacje poprawek do umowy z agencją międzyrządową OCCAR i siedmioma krajami - nabywcami pierwszych samolotów A400M. Poprawkę do umowy podpisali dzisiaj w Sewilli Patrick Bellouard, dyrektor OCCAR – Agencji Wykonawczej, oraz prezes Airbus Military Domingo Ureña, w obecności hiszpańskiego ministra obrony Carme Chacóna. W ceremonii wzięli udział także krajowi dyrektorzy ds. uzbrojenia oraz inni przedstawiciele krajów-nabywców.

Zmiany w kontrakcie obejmują modyfikacje uzgodnione zasadniczo przez kraje członkowskie programu A400M z koncernem EADS i Airbus Military w umowie ramowej podpisanej 5 marca 2010 r.

„To istotny krok do przodu, a EADS ze szczególną dumą informuje o wsparciu wszystkich rządów zaangażowanych w program współpracy, tworzący strategiczne możliwości dla Europy i jej obronności, a także nowej generacji transportu wojskowego na całym świecie. A400M to fantastyczny nowy samolot, który już jest eksploatowany i ma niezrównane możliwości” – powiedział prezes EADS Louis Gallois.

„Z przemysłowego punktu widzenia program jest realizowany zgodnie z planem. To pozwoliło nam zawrzeć miesiąc temu porozumienie z pełnym zaufaniem co do dalszych działań w ramach programu” – powiedział Domingo Ureña, prezes Airbus Military. „Jesteśmy również bardzo zadowoleni z postępów w programie testów lotniczych, które potwierdzają solidność tego samolotu. Wszyscy piloci sił powietrznych, którzy mieli okazję wypróbować samolot, wyrazili ogromne zadowolenie z jego zwrotności i możliwości. Jesteśmy pewni, że gdy model ten zostanie spopularyzowany, znacznie więcej sił powietrznych świata będzie chciało włączyć go do swojej floty”.

Obecnie latają cztery samoloty A400M, które mają za sobą 1400 godzin lotów testowych i ok. 450 lotów. Ukończona została produkcja piątego samolotu, który rozpoczął obecnie ostatni etap kontrolny poprzedzający pierwszy lot wczesną jesienią. Przed końcem roku samolot powinien uzyskać certyfikację cywilną, a dostawa dla pierwszego operatora – francuskich sił powietrznych – odbędzie się na przełomie 2012 i 2013 roku. Obecnie Airbus Military posiada zamówienia na 174 egzemplarze modelu z ośmiu krajów, w tym siedmiu krajów członkowskich (Belgia, Francja, Niemcy, Luksemburg, Hiszpania, Turcja i Wielka Brytania) na 170 samolotów oraz na 4 maszyny z Malezji.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony