Przejdź do treści
Źródło artykułu

Debiut pierwszego egzemplarza Ultra Long Range A350 XWB

Pierwszy egzemplarz A350 XWB w wersji Ultra Long Range zjechał z linii montażu końcowego Airbusa w Tuluzie. Najnowszy wariant należący do bestsellerowej rodziny A350 XWB będzie mógł latać dalej niż jakikolwiek inny samolot rejsowy i dołączy do floty Singapore Airlines jeszcze w tym roku.

Linie Singapore Airlines zamówiły łącznie siedem samolotów A350-900 Ultra Long Range, które będą wykorzystywane do lotów bezpośrednich pomiędzy Singapurem i USA, w tym najdłuższego komercyjnego połączenia pomiędzy Singapurem i Nowym Jorkiem.

Po zakończeniu montażu płatowca, pierwszy egzemplarz został przeniesiony na stanowisko zewnętrzne, gdzie zostanie poddany szczegółowym testom naziemnym, poprzedzającym montaż silników Rolls-Royce Trent XWB.

Następnie maszyna przejdzie krótką serię testów powietrznych, aby potwierdzić zmiany, jakie zaszły w stosunku do standardowej wersji A350-900, których skutkiem będzie zwiększenie zasięgu. Zmiany obejmują modyfikację układu paliwowego, co przekłada się na zwiększenie ilości przewożonego paliwa o 24 tys. litrów, bez potrzeby montowania dodatkowych zbiorników. Faza testowa pozwoli również na zmierzenie zwiększonej wydajności, uzyskanej dzięki udoskonaleniom aerodynamicznym, w tym rozbudowanym wingletom.

Przy maksymalnej masie startowej (MTOW - ang. Maximum Take-off Weight) 280 ton, model A350 XWB Ultra Long Range może pokonać odległość do 9,700 mil morskich lub lecieć bez przerwy ponad 20 godzin, łącząc najwyższy komfort pasażerów i załogi oraz bezkonkurencyjną opłacalność na tego typu dystansach.

A350 XWB to nowa rodzina szerokokadłubowych samolotów długodystansowych, kształtująca przyszłość podróży lotniczych. A350 XWB cechuje najnowsza aerodynamiczna konstrukcja, kadłub i skrzydła wykonane z włókna węglowego oraz nowe, ekonomiczne silniki  Rolls-Royce. W sumie te najnowocześniejsze technologie przekładają się na bezkonkurencyjny poziom sprawności operacyjnej dzięki 25-procentowemu zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji oraz znacznie niższym kosztom utrzymania. A350 XWB wyposażony jest w wytłumioną kabinę pasażerską Airspace by Airbus, z dwoma przejściami i nowymi systemami klimatyzacji, zapewniającą doskonałe samopoczucie na pokładzie.

Dotychczas Airbus odnotował łącznie 854 zamówienia wiążące na A350 XWB od 45 klientów z całego świata, co już uczyniło go jednym z najbardziej udanych samolotów szerokokadłubowych w historii.

Linie lotnicze Singapore Airlines są jednym z największych klientów zainteresowanych rodziną A350 XWB, z łączną liczbą 67 zamówionych maszyn typu A350-900, w tym siedmiu sztuk modelu Ultra Long Range. Przewoźnik odebrał już 21 egzemplarzy A350-900.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony