Przejdź do treści
Źródło artykułu

Czech Airlines zamawiają cztery A220 a zamówione wcześniej trzy A320neo zamieniają na trzy A321XLR

Linie Czech Airlines zamówiły cztery samoloty Airbus A220-300 oraz zdecydowały się na maszyny pasażerskie o większym zasięgu, zmieniając poprzednio zamówione trzy A320neo na trzy A321XLR.

Oba typy samolotów, wyróżniające się niskim zużyciem paliwa, uzupełnią użytkowaną przez przewoźnika flotę sześciu A319 i jednego A330-300, umożliwiając rozbudowę siatki połączeń i dotarcie do większej liczby rynków. Linia skorzysta też z powszechności samolotów rodziny Airbus. Czech Airlines otrzymają A220-300 w konfiguracji z 149 fotelami dla pasażerów, a samoloty A321XLR w komfortowym układzie dwuklasowym z 195 miejscami.

„A220 i A321XLR dobrze wpisują się w naszą długoterminową strategię biznesową rozbudowy sieci połączeń. Z pewnością zapewnią Czech Airlines przewagę konkurencyjną i zwiększą liczbę miejsc oferowanych w naszych regularnych lotach. Wierzę, że ten wybór docenią pasażerowie, bowiem dzięki zupełnie nowej konfiguracji kabiny samoloty te oferują najlepszy w swojej klasie komfort podróży, nawet podczas lotów długodystansowych” – powiedział Petr Kudela, prezes zarządu Czech Airlines.

„Co za świetna kombinacja dla Czech Airlines! Samolot A220 udowodnił, że osiąga dobre wyniki w Europie, a jego intensywne codzienne wykorzystanie świadczy o wszechstronności tej maszyny” – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa. „A321XLR oferuje najdłuższy zasięg wśród maszyn rodziny A320. Pasażerowie będą mogli teraz latać dalej bez uszczerbku dla wygody, podczas gdy rozbudowujące sieć połączeń Czech Airlines skorzystają ze znacznie niższego zużycia paliwa”.


A321XLR w barwach Czech Airlines (fot. Airbus)

A220 to jedyny samolot zbudowany z myślą o przewoźnikach szukających maszyn ze 100-150 miejscami dla pasażerów, zapewniający bezkonkurencyjną oszczędność paliwa, a pasażerom gwarantujący komfort znany z samolotów szerokokadłubowych. W jego konstrukcji połączono najnowocześniejsze rozwiązania aerodynamiczne, zaawansowane materiały i najnowszą generację silników PW1500G, co pozwoliło uzyskać o co najmniej 20 procent niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na jedno miejsce pasażerskie w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, a także znacznie niższą emisję spalin i hałasu. Konstrukcja A220 pozwala uzyskać osiągi operacyjne właściwe dla większych samolotów wąskokadłubowych. Portfel zamówień na A220 na koniec września 2019 r. obejmował ponad 525 maszyn.

A321XLR jest kolejnym wariantem rozwojowym A321LR, odpowiadającym na potrzeby przewoźników, szukających samolotów o jeszcze większych zasięgu i ładowności. Po wejściu do eksploatacji, co nastąpi w 2023 r., zapewni niespotykany dotąd zasięg (do 4700 mil) przy o 30% mniejszym zużyciu paliwa na miejsce w porównaniu z samolotami konkurencji poprzedniej generacji. Do tej pory Airbus uzyskał zamówienia od prawie 110 klientów na ponad 6650 maszyn z rodziny A320neo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony