Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus przekazał Air France pierwszy z 60 samolotów A220

Linie Air France otrzymały pierwszy z 60 przeznaczonych dla nich samolotów A220-300. Jest to początek realizacji największego zamówienia na A220 dla europejskiego przewoźnika.

Samolot został odebrany z linii montażu końcowego Airbusa w Mirabel w Kanadzie i oficjalnie zaprezentowany publiczności podczas ceremonii, zorganizowanej na lotnisku Charles-De-Gaulle w Paryżu.

A220 jest najbardziej wydajnym i oszczędnym samolotem w segmencie rynku maszyn pasażerskich, przewożących od 100 do 150 osób. Modernizacja wąskokadłubowej floty Air France za pomocą tego samolotu zwiększy komfort podróżowania klientów i pomoże francuskiemu przewoźnikowi w osiągnięciu celów proekologicznego, zrównoważonego rozwoju.

Pierwszy A220-300 w barwach Air France będzie od sezonu zimowego 2021 obsługiwał połączenia średniodystansowe. Obecnie linia dysponuje 136 maszynami Airbusa. Firma odnawia też park samolotów dalekiego zasięgu i już odebrała 11 z 38 zamówionych A350. 

Kabina A220-300 dla Air France jest zabudowana w układzie jednej klasy, co pozwala zabrać w powietrze 148 pasażerów. Układ taki zapewnia najwyższy komfort podróży w grupie maszyn wąskokadłubowych, który wzmacniają także najszersze z instalowanych skórzane fotele, największe okna i do 20% większa przestrzeń dla bagaży podręcznych, przypadająca na pasażera. Ponadto w całym przedziale pasażerskim A220 dla Air France dostępna jest sieć Wi-Fi, a każdy fotel pasażerski udostępnia dwa gniazda USB.

A220 jest jedynym samolotem zaprojektowanym specjalnie na potrzeby rynku odrzutowców dla 100-150 podróżnych. Jego konstruktorzy sięgnęli po najnowocześniejsze rozwiązania aerodynamiczne, zaawansowane materiały i najnowszą generację silników turbowentylatorowych Pratt&Whitney. Dzięki zasięgowi do 3450 mil morskich (6390 km), A220 gwarantuje liniom lotniczym uzyskanie dodatkowych korzyści operacyjnych. Cechuje go do 25% niższe zużycie paliwa i emisja CO2 w przeliczeniu na fotel pasażerski  w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji oraz o 50% niższa emisja NOx niż standardy obowiązuje dotychczas w branży. Ponadto poziom hałasu emitowanego przez samoloty jest mniejszy o 50% w porównaniu z maszynami poprzedniej generacji, dzięki czemu A220 jest mniej uciążliwy dla mieszkańców okolic lotnisk. Do końca sierpnia br. Airbus dostarczył  11 użytkownikom już ponad 170 samolotów A220.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony