Airbus przekazał Air France pierwszy z 60 samolotów A220
Linie Air France otrzymały pierwszy z 60 przeznaczonych dla nich samolotów A220-300. Jest to początek realizacji największego zamówienia na A220 dla europejskiego przewoźnika.
Samolot został odebrany z linii montażu końcowego Airbusa w Mirabel w Kanadzie i oficjalnie zaprezentowany publiczności podczas ceremonii, zorganizowanej na lotnisku Charles-De-Gaulle w Paryżu.
A220 jest najbardziej wydajnym i oszczędnym samolotem w segmencie rynku maszyn pasażerskich, przewożących od 100 do 150 osób. Modernizacja wąskokadłubowej floty Air France za pomocą tego samolotu zwiększy komfort podróżowania klientów i pomoże francuskiemu przewoźnikowi w osiągnięciu celów proekologicznego, zrównoważonego rozwoju.
Pierwszy A220-300 w barwach Air France będzie od sezonu zimowego 2021 obsługiwał połączenia średniodystansowe. Obecnie linia dysponuje 136 maszynami Airbusa. Firma odnawia też park samolotów dalekiego zasięgu i już odebrała 11 z 38 zamówionych A350.
Kabina A220-300 dla Air France jest zabudowana w układzie jednej klasy, co pozwala zabrać w powietrze 148 pasażerów. Układ taki zapewnia najwyższy komfort podróży w grupie maszyn wąskokadłubowych, który wzmacniają także najszersze z instalowanych skórzane fotele, największe okna i do 20% większa przestrzeń dla bagaży podręcznych, przypadająca na pasażera. Ponadto w całym przedziale pasażerskim A220 dla Air France dostępna jest sieć Wi-Fi, a każdy fotel pasażerski udostępnia dwa gniazda USB.
A220 jest jedynym samolotem zaprojektowanym specjalnie na potrzeby rynku odrzutowców dla 100-150 podróżnych. Jego konstruktorzy sięgnęli po najnowocześniejsze rozwiązania aerodynamiczne, zaawansowane materiały i najnowszą generację silników turbowentylatorowych Pratt&Whitney. Dzięki zasięgowi do 3450 mil morskich (6390 km), A220 gwarantuje liniom lotniczym uzyskanie dodatkowych korzyści operacyjnych. Cechuje go do 25% niższe zużycie paliwa i emisja CO2 w przeliczeniu na fotel pasażerski w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji oraz o 50% niższa emisja NOx niż standardy obowiązuje dotychczas w branży. Ponadto poziom hałasu emitowanego przez samoloty jest mniejszy o 50% w porównaniu z maszynami poprzedniej generacji, dzięki czemu A220 jest mniej uciążliwy dla mieszkańców okolic lotnisk. Do końca sierpnia br. Airbus dostarczył 11 użytkownikom już ponad 170 samolotów A220.
Komentarze