Airbus Helicopters utrzymał pozycję lidera rynku w 2019 roku
Airbus Helicopters zdobył zamówienia brutto na 369 śmigłowców w 2019 roku (310 zamówień netto), co w połączeniu z przychodami ze wsparcia i usług, dało łączną wartość ponad 7 mld euro. Firma dostarczyła 332 śmigłowców, w tym jubileuszową 1000. Super Pumę, utrzymując w ten sposób swoją wiodącą pozycję na rynku cywilnym i służb porządku publicznego z 54% udziałem w rynku pod względem liczby śmigłowców.
Cywilne H125 i H145 pozostają najlepiej sprzedającymi się śmigłowcami na rynku, które zdobyły odpowiednio 130 i 91 zamówień w 2019 roku Airbus Helicopters umocnił również swoją pozycję na rynku wojskowym dzięki kluczowym sukcesom w międzynarodowych kampaniach, takich jak sprzedaż 23 NH90 dla Hiszpanii i 25 H225M, głównie dla Węgier i Indonezji.
W 2019 roku Airbus Helicopters wdrażał swoje globalne umowy wsparcia na rynku wojskowym, w tym kluczową umowę wsparcia dla NH90 znajdujących się w służbie w armii niemieckiej, kontrakty dotyczące Tigerów, Cougarów i Caracali we Francji, a także pięcioletnie przedłużenie kontraktu wsparcia eksploatacji śmigłowca rozpoznawczo-uderzeniowego (ARH) Tiger dla armii australijskiej. Na rynku cywilnym kolejnych 250 śmigłowców zostało objętych globalnymi umowami HCare.
„Zwiększony udział w segmencie wsparcia i usług oraz kluczowe zwycięstwa w sektorze wojskowym w 2019 roku dowodzą, że nasz model biznesowy jest solidny. Równowaga między naszymi różnymi źródłami przychodów pozwala nam utrzymać pozycję światowego lidera na wymagającym rynku cywilnym i służb porządku publicznego”, powiedział Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters. „Nasi klienci ufają naszym rozwiązaniom, a naszym celem jest dostarczanie im ulepszonych produktów i usług, które zapewnią im zdatność do lotu”, dodał.
Airbus Helicopters nadal inwestuje w swoje portfolio produktów poprzez ciągłe ich udoskonalanie w celu utrzymania konkurencyjnej oferty. Przykładem jest nowa wersja z wirnikiem pięciołopatowym dobrze sprzedającego się lekkiego śmigłowca dwusilnikowego H145, która zostanie certyfikowana w tym roku. H125 będzie oferowany klientom z silnikiem o większej mocy, który pozwoli im zabrać dodatkowe 190 kg. H135 dysponuje teraz alternatywną masą brutto, która zapewnia operatorom dodatkową ładowność wynoszącą 120 kg. Wkrótce zostanie certyfikowany H160, którego konkurencyjność wiąże się ze zmniejszonym zużyciem paliwa i uproszczonym ekosystemem obsługi technicznej zorientowanej na klienta. Śmigłowiec ten zapewni szereg przełomowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa dzięki dodatkowej pomocy dla pilota i automatycznym funkcjom Helionix, a także zabezpieczeniu przed przekroczeniem parametrów podczas lotu.
Airbus Helicopters odnotował także postępy we wprowadzaniu na rynek wojskowej wersji H160, prezentując jego pełnoskalową makietę. Francuskie Ministerstwo Sił Zbrojnych ogłosiło początek programu wspólnego lekkiego śmigłowca, na potrzeby którego wybrano H160M, co umożliwi realizację pierwszej dostawy do 2026 roku.
W obszarze innowacji w 2019 roku odnotowano znaczny postęp w autonomii, elektryfikacji i łączności, które umożliwią opracowanie kolejnej generacji statków powietrznych pionowego startu i lądowania (VTOL). W pełni elektryczny demonstrator CityAirbus wykonał już pierwszy lot, podobnie jak prototyp bezzałogowego statku powietrznego VSR700, zaprojektowanego do zastosowań wojskowych.
Komentarze