Airbus dostarcza pierwszego A350 z centrum wyposażenia i dostaw w Chinach
Airbus dostarczył pierwszy samolot szerokokadłubowy A350 ze swojego centrum wyposażenia i dostaw (C&DC) w Tiencinie, w Chinach, podejmując dodatkowe kroki w celu powiększenia światowej obecności i zacieśnienia długoterminowego partnerstwa strategicznego z Chinami.
A350-900 został dostarczony China Eastern Airlines, największemu w Azji i drugiemu co do wielkości na świecie użytkownikowi samolotów Airbusa. Pod koniec czerwca 2021 r., China Eastern Airlines eksploatowały flotę 413 samolotów Airbusa, w tym 349 samolotów rodziny A320, 55 samolotów rodziny A330 i dziewięciu samolotów A350.
„Jestem dumny, że w tak trudnym dla światowego lotnictwa czasie Airbus pomyślnie zwiększył zdolności centrum wyposażenia i dostaw samolotów szerokokadłubowych w Tiencinie o samoloty najnowszej generacji A350”, powiedział George Xu, wiceprezes wykonawczy Airbusa i prezes Airbus China. „To nowy przełom w długoterminowej współpracy Chin i Airbusa, podkreśla zaangażowanie Airbusa w tym kraju. Gratuluję China Eastern Airlines, naszemu wieloletniemu partnerowi strategicznemu, otrzymania pierwszego A350 dostarczonego z Chin i doceniam ich zaufanie do Airbusa i naszych produktów”.
Centrum wyposażenia i dostaw samolotów szerokokadłubowych zostało zlokalizowane w tych samych zakładach w Tiencinie, gdzie mieści się linia montażu końcowego samolotów rodziny A320 i centrum dostaw Airbusa. C&DC zajmuje się wyposażaniem samolotów, w tym montażem kabin pasażerskich, malowaniem samolotów i próbami w locie, a także lotami odbiorczymi i dostawami samolotów.
Działalność centrum, przeznaczonego dla samolotów rodziny A330, zainaugurowano we wrześniu 2017 r. Następnie, podczas wizyty francuskiego prezydenta Emmanuela Macrona w Chinach w 2019 r. przewodniczący chińskiej Komisji ds. krajowego rozwoju i reform He Lifeng i dyrektor generalny Airbusa Guillaume Faury podpisali w Pekinie memorandum ustaleń w sprawie dalszego rozwoju współpracy przemysłowej, ogłaszając, że C&DC może powiększyć swoje zdolności o samoloty A350.
A350 ma najnowocześniejsze rozwiązania aerodynamiczne, kadłub i skrzydła z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym oraz nowe paliwooszczędne silniki Rolls-Royce. Wszystkie te cechy przekładają się na niezrównaną skuteczność operacyjną przy zmniejszeniu spalania paliwa i emisji CO2 o 25 procent. Kabina A350 „Airspace Airbus” jest najcichszą ze wszystkich w samolotach szerokokadłubowych i oferuje pasażerom i załodze najnowocześniejsze w lotnictwie produkty, zapewniając największy komfort lotu.
Do końca czerwca 2021 r. rodzina A350 zdobyła 915 potwierdzonych zamówień od 49 klientów na całym świecie, co czyni go jednym z najbardziej popularnych samolotów szerokokadłubowych w historii.
Komentarze