Śmigłowiec H145 dla Królewskiej Kanadyjskiej Policji Konnej dostarczony

Śmigłowiec H145 Królewskiej Kanadyjskiej Policji Konnej (fot. Airbus Helicopters)

Konfiguracja nowego H145 może być szybko i łatwo zmieniana do wykonywania  różnych misji porządku publicznego.

Airbus dostarczył pierwszy kanadyjski śmigłowiec H145 Królewskiej Kanadyjskiej Policji Konnej (Royal Canadian Mounted Police, RCMP). Wszechstronny dwusilnikowy Airbus H145 to najnowszy wariant rodziny śmigłowców H145. Jednostka wsparcia lotniczego RCMP będzie używać H145 do różnych misji, w tym obserwacyjnych i pościgowych, desantowania, przewożenia ładunków, operacji zespołów reagowania kryzysowego, obserwacji portów i lądowania na statkach oraz poszukiwania i ratownictwa w górach.

Śmigłowiec będzie stacjonował w Langley w stanie Kolumbia Brytyjska i będzie działać głównie w rejonie Vancouver Lower Mainland, z możliwością przerzucenia do innego miejsca, zgodnie z wymaganiami.

„Dzięki ulepszonym funkcjom bezpieczeństwa i dobrej reputacji ze względu na niewielkie wymagania obsługowe i doskonałą dostępność, wielozadaniowy H145 jest idealny do zróżnicowanych misji porządku publicznego”, powiedział Romain Trapp, prezes Airbus Helicopters Canada. „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że H145 wejdzie do służby, aby wesprzeć operacje RCMP, pomagając mężczyznom i kobietom, którzy służą i chronią Kanadyjczyków”.

Śmigłowce Airbusa są najczęściej wybierane przez organy ścigania w Kanadzie, co daje im 83% rynku.

H145 został wyposażony w wiele różnych specjalistycznych urządzeń, w tym zewnętrzną wciągarkę i liny desantowe (dla 2/1 osób), reflektor Trakka A800, system rozszerzonej rzeczywistości, system monitorowania stanu płatowca (HMS), układ obserwacji w podczerwieni (FLIR), gogle noktowizyjne, konsolę oficera koordynującego działania taktyczne (TFO) i wewnętrzne dodatkowe zbiorniki paliwa, wydłużające zasięg.

Airbus H145, w którym zastosowano innowacyjny system awioniki Helionix i 4-osiowego autopilota, jest liderem rynku dwusilnikowych śmigłowców lekkich. Połączenie prędkości i osiągów wraz z otunelowanym śmigłem sterującym Fenestron, dużą kabiną i tylnymi drzwiami ładunkowymi sprawia, że jest to śmigłowiec najczęściej wybierany do różnych misji cywilnych na całym świecie.

Źródło: Airbus Helicopters
comments powered by Disqus