Przejdź do treści
Źródło artykułu

Metro Aviation zamawia 25 śmigłowców Airbus EC145e

Airbus Helicopters Inc. ogłosił, że Metro Aviation Inc. złożył bezprecedensowe zamówienie na 25 śmigłowców EC145e, które będą wykorzystywane do lotniczego transportu medycznego oraz innych usług. Jest to jedno z większych komercyjnych zamówień na śmigłowce, złożonych kiedykolwiek przez firmę ze Stanów Zjednoczonych.

Metro to pierwszy klient na świecie, który nabył lekką, nisko kosztową wersję EC145 w momencie jej premiery w 2015 r. Firma zdecydowała się wtedy na zakup 6 sztuk. Śmigłowiec był początkowo dostosowany wyłącznie do lotów VFR, a firma Metro wykorzystywała go do transportu medycznego i w zadaniach typowo użytkowych.

Metro następnie nawiązało współpracę z Genesis Aerosystems, aby uzyskać uzupełniające certyfikaty, pozwalające na zastosowanie w EC145e układów VFR EFIS (elektroniczny system przyrządów VFR - VFR electronic flight instrument system), autopilota i systemu wspomagania stabilności od amerykańskiego urzędu FAA. Oczekuje się, że certyfikację IFR śmigłowce otrzymają w tym roku.

„Zamówienie to jest wynikiem wielu lat inwestowania naszej firmy w nawiązanie i podtrzymanie świetnej relacji biznesowej z zarządem Metro Aviation, i zapewnienie światowej klasy statków powietrznych oraz obsługi klienta”, powiedział Christopher Emerson, prezes Airbus Helicopters Inc. „Nie możemy doczekać się zacieśniania współpracy z Metro, w miarę rozwoju ich działalności”.

Firma Metro zidentyfikowała znaczny, jeszcze niewykorzystany rynek dla śmigłowca EC145e. „Dzięki wszechstronności i cenie maszyna jest atrakcyjnym uzupełnieniem szerokiego zakresu flot śmigłowcowych. Od momentu pierwszego zobowiązania do zakupu EC145e w 2015 r., wprowadziliśmy do użytku siedem sztuk”, powiedział prezes Metro Aviation, Mike Stanberry. „EC145e udowodnił już, że jest koniem roboczym wykonującym różnorodne zadania, dlatego nie możemy się już doczekać wprowadzenia nowej floty na potrzeby naszych klientów”.


(fot. Jay Miller/Airbus Helicopters)

Po uzyskaniu certyfikatów uzupełniających, firma Metro odnotowała duże zainteresowanie nisko kosztową platformą EC145e ze strony różnych grup kontrahentów, m. in. transportu medycznego, służb mundurowych, usługodawców w zakresie śmigłowców użytkowych.

Airbus Helicopters będzie produkował EC145e w swoim zakładzie montażu końcowego w Columbus, w Missisipi, gdzie produkowane są także UH-72 Lakota dla wojsk lądowych Stanów Zjednoczonych i komercyjna platforma H125, przeznaczona na rynek amerykański. Metro zamierza dostosowywać śmigłowce do wymagań konkretnych klientów w swojej placówce w Shrevenport, w stanie Luizjana.

EC145e to potężny, wydajny, lekki dwusilnikowy śmigłowiec, którego wyróżnia krótki czas dostawy, konkurencyjna cena i zwiększony udźwig użyteczny. Zachowuje moc, osiągi i niezawodność znane z modelu EC145 oraz równie dużą kabinę z tylnymi drzwiami, pozwalającą na bezpieczny załadunek i rozładunek. Standardowa maszyna EC145e oferuje „szklany kokpit” dla jednego pilota, wyposażony w systemy łączności i nawigacji Garmin G500H i GTN 650 GPS. Maksymalna masa startowa wynosi 3585 kg.

Łączący znane właściwości EC145 z nowymi rozwiązaniami wstępnej konfiguracji, w tym ze specjalistycznym zakresem wyposażenia, EC145e doskonale sprawdzi się jako sprzęt dla służb mundurowych, ratownictwa medycznego, śmigłowiec użytkowy, platforma do prac na wysokościach, pożarnicza czy też pasażerska.

Airbus Helicopters Inc. to wiodący dostawca śmigłowców cywilnych i komercyjnych w Stanach Zjednoczonych. Firma ma swoją siedzibę w Grand Prarie, w Teksasie, gdzie znajdują się zakłady wykończeniowe, lakiernia i centrum serwisowo-obsługowe. Odbywają się tam loty testowe, oferowane jest wsparcie inżynieryjne i szkolenia obsługowe dla klientów. Zakłady w Columbus, w Missisipi wytwarzają natomiast UH-72 Lakota dla US Army i H125 na rynek cywilny.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony