Litewskie Siły Powietrzne odnawiają kontrakt na HCare Infinite dla śmigłowców Dauphin

Dauphin AS365 N3+ Litewskich Sił Powietrznych (fot. Airbus Helicopters)

Litewskie Siły Powietrzne (LAF) odnowiły umowę dotyczącą zarządzania materiałowego HCare Infinite dla swojej floty złożonej z trzech śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) Dauphin AS365 N3+. Decyzja zapadła po osiągnięciu w ciągu trzech lat średniej dostępności floty na poziomie 97%.

Śmigłowce Dauphin weszły do służby poszukiwawczo-ratowniczej w LAF w 2015 r. z trzyletnią pełną gwarancją i zobowiązaniem Airbusa do utrzymania wskaźnika dostępności floty wynoszącego co najmniej 80%.

„Airbus znacznie przekroczył wskaźnik dostępności uzgodniony w umowie o wsparcie i obsługę HCare Infinite, osiągając niemal perfekcyjną dostępność floty wynoszącą 97%" – powiedział pułkownik Antanas Matutis, dowódca bazy lotniczej w Szawlach. „W rezultacie nasz zespół był w stanie zapewnić nieprzerwany całodobowy ratunek osobom potrzebującym pomocy na Litwie, co mamy nadzieję kontynuować po przedłużeniu umowy".

„Plany wsparcia, takie jak HCare Infinite ze zobowiązaniem dostępności, podjęte przez Airbusa, przyczyniają się do realizacji naszego celu, jakim jest budowanie zaufania i długoterminowej współpracy z naszymi klientami" – powiedział Matthieu Louvot, wiceprezes ds. wsparcia i usług w Airbus Helicopters. „W tym przypadku Litwa może skoncentrować się na skutecznym wykonywaniu misji ratowniczych, podczas gdy Airbus zajmie się resztą".

Litwa była jednym z pierwszych klientów, którzy wybrali HCare Infinite, najbardziej kompleksowy poziom usług zarządzania materiałowego HCare. Warunki kontraktu wymagają od Airbus Helicopters zagwarantowania dostępności operacyjnej floty Dauphinów LAF, w tym wsparcia technicznego i dostaw części zamiennych, narzędzi i materiałów eksploatacyjnych.

Dzięki kontraktowi LAF mają bezpośredni dostęp do magazynu części Airbus Helicopters w Szawlach na Litwie, a także do specjalnego magazynu części zamiennych o dużej dostępności Airbus Helicopters w Les Florides w Marignane we Francji. Ponadto w LAF zatrudniony jest dedykowany specjalista techniczny, ściśle współpracujący z menadżerem obsługi klienta Airbusa w Marignane. Parametry śmigłowców są sprawdzane codziennie.

Usługi zarządzania materiałowego HCare Airbus Helicopters rozpoczynają się od poziomu Easy (usługi katalogowe na żądanie) i Smart (cztery opcje dostępności godzinowej), a następnie stopniowo zwiększają się do Infinite (zobowiązania pełnej dostępności).

Odnowiona umowa z LAF dotyczy drugiego okresu, także trzech lat. Obecnie HCare Infinite wybrało siedmiu klientów, mających łącznie ponad 100 śmigłowców H135, H145, Dauphin i Super Puma, które wykonują wiele różnych misji: poszukiwawczo-ratowniczych, porządku publicznego, szkolenia i operacji wojskowych. Są one eksploatowane na Bliskim Wschodzie, w Europie, Ameryce Południowej i regionie Azji i Pacyfiku, w tym w Siłach Samoobrony Japonii, które zawarły tego typu porozumienie w 2016 r.

Źródło: Airbus Helicopters
comments powered by Disqus