Przejdź do treści
H145 Boston MedFlight (fot. Airbus Helicopters)
Źródło artykułu

Śmigłowce Airbus Helicopters dla ratowników z Bostonu i dla Meksyku

Boston MedFlight, amerykańska organizacja non-profit świadcząca usługi powietrznego transportu medycznego dla pacjentów z oddziałów intensywnej terapii szpitali w Bostonie i całego wschodniego Massachusetts, zamówiła 3 wszechstronne maszyny Airbus H145. Jest to część kompleksowego planu uzupełnienia floty o nowocześniejsze śmigłowce z większymi zdolnościami.

„Platforma H145 odpowiada naszym potrzebom z uwagi na jej wszechstronność, bezpieczeństwo i niezawodność”, stwierdza Charlie Blathras, dyrektor operacyjny firmy Boston MedFlight. “To najlepszy śmigłowiec do wszystkiego, biorąc pod uwagę profil naszej działalności”.

Pierwsze dwa śmigłowce zostaną wprowadzone do służby wiosną br., trzeci natomiast ma być dostarczony jesienią. Nowe wiropłaty zastąpią dwa EC145 i jeden BK117, należące do floty Boston MedFlight, które były poprzednikami H145. Boston MedFlight korzysta ze śmigłowców Airbusa od założenia konsorcjum w 1985 r.

„Jesteśmy dumni, że Boston MedFlight, jeden z wiodących dostawców usług transportu dla pacjentów intensywnej terapii w kraju, ponownie zaufał śmigłowcom, jak i całemu zespołowi Airbusa”, stwierdził Christopher Emerson, prezes Airbus Helicopters Inc. „Uważamy, że H145 to maszyna doskonale dopasowana do zadań wykonywanych przez Boston MedFlight. Z radością czekamy na dalszą współpracę”.

Boston MedFlight świadczy usługi dla konsorcjum siedmiu placówek medycznych w rejonie Bostonu, transportując ponad 4000 pacjentów w stanie krytycznym rocznie, w tym ok. 1800 drogą powietrzną. Ta organizacja non-profit zapewnia fachową opiekę i sprawny transport dorosłych, dzieci i noworodków, pacjentów z szerokim spektrum diagnoz, od medycznych, przez urazowe, neurologiczne, związane z układem oddechowym, układem krążenia, czy położnictwem.

Airbus H145 to lider sektora lekkich śmigłowców dwusilnikowych, z zaawansowanym układem kokpitu i innowacyjną awioniką Helionix. Dzięki niezawodności i dużej kabinie z tylnymi drzwiami, jest to najczęściej wybierana platforma w amerykańskich i światowych programach powietrznego transportu medycznego.

Airbus Helicopters Inc. to wiodący dostawca śmigłowców cywilnych i komercyjnych w Stanach Zjednoczonych. Firma ma swoją siedzibę w Grand Prarie, w Teksasie, gdzie znajdują się zakłady wykończeniowe, lakiernia i centrum serwisowo-obsługowe. Odbywają się tam loty testowe, oferowane jest wsparcie inżynieryjne i szkolenia obsługowe dla klientów. Zakłady w Columbus, w Missisipi wytwarzają natomiast UH-72 Lakota dla US Army i H125 na rynek cywilny.


H175 (fot. A Pecchi/Airbus Helicopters)

Kolejny kontrak z Airbus Helicopters na targach Heli-Expo w Las Vegas podpisał meksykański operator naftowo gazowy Transportes Aéreos Pegaso. To umowa na dodatkowy egzemplarz H175, co daje łączne zamówienie na flotę czterech super średnich śmigłowców. Dostarczony latem 2016 r. pierwszy śmigłowiec wykonywał misje zmiany załóg na statkach prowadzących badania geosejsmiczne. Drugi H175 zostanie dostarczony wiosną 2018 r., aby służyć jednej z pierwszych międzynarodowych firm prowadzących operacje głębinowe w meksykańskim pasie Perdido. Dwa ostatnie H175 dotrą do Meksyku w 2019 r. Zostaną przydzielone do morskich misji zmiany załóg na platformach w Zatoce Meksykańskiej.

Pegaso jest także pierwszym klientem w obu Amerykach, który podpisał umowę na oprogramowanie FlyScan do analizy danych, które pomaga klientom analizować i zarządzać danymi dotyczącymi monitorowania sprawności i użytkowania (HUMS) z ich działalności związanej z flotą śmigłowców. Umożliwiając operatorom optymalizację konserwacji predykcyjnej, FlyScan zwiększa bezpieczeństwo lotów, dostępność floty i zmniejsza obciążenie konserwacyjne nawet o siedem procent. Umowa Pegaso na FlyScan obejmuje również cztery śmigłowce H155 z floty firmy.

„Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu nasza firma zyskała renomę w zakresie bezpieczeństwa i usług, a my nadal inwestujemy, aby stać się kluczowym graczem na odradzającym się meksykańskim rynku ropy naftowej i gazu”, oświadczył Enrique Zepeda Navarro, dyrektor zarządzający Transportes Aéreos Pegaso. „W najbliższych latach meksykańskie operacje głębinowe obejmą obszar od 120 do 200 mil morskich, a my jesteśmy przekonani, że H175 – z jego płynnym lotem, dalekim zasięgiem i dużym zbiornikiem paliwa – jest właściwym śmigłowcem do tego typu operacji”.

Po zakontraktowaniu dla 14 firm naftowych na całym świecie, H175 osiągnął w ubiegłym roku sukces handlowy z 19 nowymi zamówieniami, stanowiącymi 86% udziału w rynku zamówień na super średnie śmigłowce w 2017 r. Globalna flota H175 to obecnie 22 śmigłowce, które odnotowały ponad 25 tysięcy godzin lotu.

„To nowe zamówienie jest kolejnym krokiem zacieśniającym partnerstwo między Airbusem i Pegaso. Jesteśmy zaszczyceni, że nasza firma i śmigłowiec H175 cieszą się niesłabnącym zaufaniem”, powiedział Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters. „18 będących obecnie w eksploatacji śmigłowców dla przemysłu naftowego udowadnia, że H175 stał się punktem odniesienia dla operacji na morzu i jesteśmy przekonani, że okaże się ważnym elementem sukcesu operacji Pegaso”.

Suma kontraktów Airbus Helicopters na Heli Expo w Las Vegas 27 lutego 2018: zamówienia na 42 śmigłowce cywilne.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony