Islandzka Straż Wybrzeża będzie używała śmigłowce H225

Jeden ze śmigłowców H225 wypożyczonych Islandzkiej Straży Wybrzeża (fot. Airbus Helicopters)

Airbus Helicopters wspiera Islandzką Straż Wybrzeża (ICG) we wdrażaniu do służby dwóch śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych Airbus H225. Ich przyjęcie przez ICG stanowi pierwszy krok na drodze do wymiany floty wiropłatów eksploatowanych przez tę służbę.

Śmigłowce zastąpią dwa z trzech używanych obecnie przez ICG wiropłatów Airbus AS332L1 Super Puma, z których pierwszy zaczął służbę w 1995 roku. Nowe maszyny są przedmiotem leasingu od norweskiej firmy specjalizującej się w wypożyczaniu takich statków powietrznych, Knut Axel Ugland Holding AS. Obie powinny być w rękach pilotów ICG do końca kwietnia 2019 roku. Islandzka Straż Wybrzeża zamierza pozyskać na stałe następców dotychczasowych Super Pum przed końcem 2022 roku.

Airbus Helicopters zapewnia szkolenie pilotów i techników mających pracować z śmigłowcami H225 oraz bieżące utrzymanie maszyn wraz z obsługami na mocy umowy HCare Smart Parts By the Hour.

Napędzany dwoma silnikami, należący do klasy 11-tonowych wiropłatów, H225 jest najnowszym przedstawicielem rodziny Super Pum produkcji Airbus Helicopters. Jego atutem jest mocniejszy napęd, zapewniający płynny lot i lepsze parametry taktyczno-techniczne w porównaniu z AS332L1.

H225 jest wyposażony w nowoczesną awionikę oraz czteroosiowego autopilota, dzięki czemu oferuje znakomite osiągi – długotrwałość lotu, wysoką prędkość przelotową oraz udźwig – może pomieścić szeroką gamę sprzętu do morskich misji SAR. Pilotowany przez dwie osoby, może zostać skonfigurowany do przewozu do 18 pasażerów na fotelach lub sześciu pacjentów na noszach.

Śmigłowce H225 i ich wojskowy wariant H225M ustalają normy, do których starają się dorównać inne platformy przeznaczane do misji SAR i bojowego SAR. Dlatego użytkują je służby i siły zbrojne 20 państw.

Komandor S.G. Sindri Steingrimsson, szef operacji lotniczych ICG, powiedział: „Mamy znakomite doświadczenia z użytkowania dotychczasowej floty Super Pum. Fantastycznie się sprawdzały, służąc Islandzkiej Straży Wybrzeża prawdopodobnie w najtrudniejszych warunkach klimatycznych, w jakich gdziekolwiek operują śmigłowce poszukiwawczo-ratunkowe. Oczekujemy, że nowe Super Pumy zapewnią jeszcze większe bezpieczeństwo misji SAR, jednocześnie zwiększając nasze możliwości operacyjne i oferując oczekiwaną niezawodność, co pozwoli ulepszyć technologiczne standardy działania ICG."

Źródło: Airbus Helicopters
comments powered by Disqus