Przejdź do treści
Źródło artykułu

Skytrax nagradza paryskie lotnisko

Modernizacja portu im. Charles’a de Gaulle’a doceniona przez podróżnych z całego świta.

Port bazowy linii Air France im. Charles’a de Gaulle’a zdobył pierwsze miejsce w kategorii „najbardziej ulepszone lotnisko na świecie” w rankingu Skytrax. Ponadto paryskie lotnisko trafiło do pierwszej piątki w zestawieniu „Najlepszych Lotnisk na Świecie 2015” według Skytrax w kategorii „oferty zakupowej” i pierwszej dziesiątki „w zakresie jakości obsługi pasażerów”. Lecz na tym nie koniec. Zmodernizowany Terminal 2E znalazł się na 6 miejscu w kategorii „najlepszy terminal na świecie”. Statuetki World Airport Awards przyznawane są corocznie lotniskom, które dokonały największej poprawy w zakresie jakości usług i zadowolenia pasażerów.  

Wygodne połączenia lotnicze i kolejowe
Port im. Charles’a de Gaulle’a jest siódmym najważniejszym węzłem lotniczym na świecie i trzecim w Europie. Globalna siatka połączeń Grupy Air France KLM obsługiwana z lotnisk w Paryżu i Amsterdamie liczy obecnie 212 miast w blisko 100 krajach. Dzięki potężnym nakładom finansowym (w modernizację paryskiego portu zainwestowano w ostatnich latach ponad 700 milionów dolarów) udało się wyraźnie podnieść komfort podróży oraz usprawnić transfer. Efektem przebudowy jest dziś lotnisko, które charakteryzuje się najnowocześniejszym wzornictwem i technologią oraz doskonałą infrastrukturą – wygodne połączenie (lotnicze i kolejowe) z szybką koleją TGV (do Brukseli i kilku francuskich miast), jak i regionalną koleją RER.

Szeroki zakres usprawnień wprowadzonych na lotnisku objął m.in. wyraźne oznakowania oraz szybsze i bardziej wygodne przejścia pomiędzy terminalami, które mają na celu oszczędzanie czasu pasażerów w trakcie zmiany samolotu. Dzięki zniesieniu kontroli bezpieczeństwa na trasie pomiędzy terminalem przylotu a terminalem wylotu dla rejsów długodystansowych (kontrola odbywa się przy wylocie z Warszawy), podróżni mogą obecnie zyskać aż 10 minut. Sto hostess i pracowników lotniska w pomarańczowych kamizelkach cały czas czuwa nad płynnością przemieszczania się pasażerów i w każdej chwili są do ich dyspozycji. Ponadto dedykowani pracownicy kierują ruchem przy kontroli paszportowej. Podróżni, którzy mają krótki czas na przesiadkę są kierowani do stanowisk z obsługą priorytetową.

Warto podkreślić, że lotnisko im. Charles’a de Gaulle’a odwiedza rocznie 34 miliony podróżnych (średnio 92 tysiące osób dziennie), aż 54 proc. to pasażerowie linii Air France. Ponad połowa przesiada się tu na kolejny lot. Każdego dnia, z paryskiego portu realizowanych jest około 670 lotów. Lotnisko oferuje również dodatkową opiekę nad osobami niepełnoletnimi podróżującymi bez opiekuna oraz podróżnymi niepełnosprawnymi (z tej opcji korzysta dziennie blisko 900 osób!).

Terminal 2E w  światowej czołówce
Od momentu otwarcia przebudowanego Terminalu 2E w 2012 roku linie należące do sojuszu SkyTeam przeniosły tu swoje loty. Zmodernizowany Terminal 2E dostosowano do potrzeb transferów międzynarodowych. Mieści on największy na świecie business lounge Air France – ekskluzywną poczekalnię dla pasażerów Klasy Biznes, która zajmuje powierzchnię ponad 3 tysięcy metrów kwadratowych i może pomieścić jednocześnie nawet 800 gości. Otwarta, jasna przestrzeń poczekalni z zielonymi fotelami, lampami w kształcie drzew oraz oryginalnymi dekoracjami nawiązuje do „botanicznej” koncepcji całego budynku. Osoby oczekujące na swój lot mogą tu wypocząć w wygodnych fotelach, a w części biurowej mają do dyspozycji bezpłatny dostęp do internetu, faksu, drukarki oraz prasy zagranicznej (w wersji tradycyjnej i na 150 tabletach, które można wypożyczać). Dzięki tabletom goście poczekalni mogą surfować po sieci, korzystać z poczty elektronicznej a nawet sprawdzić repertuar filmów dostępnych na pokładzie podczas czekających ich lotów.

Podróżni mogą również relaksować się w spa, w którym firma Clarins oferuje gościom business lounge szereg bezpłatnych zabiegów. Każdy z nich trwa około 20 minut i wymagana jest wcześniejsza rezerwacja. Po zabiegu pasażerowie mogą się odświeżyć w eleganckiej łazience wyposażonej w kabinę prysznicową i zestawy kosmetyków. Natomiast w części restauracyjnej czeka bogatą ofertę dań – w tym również posiłki na ciepło. Na ogromnej powierzchni poczekalni, poza klasyczną restauracją funkcjonuje kilka osobnych barów i kawiarni.

Dodatkowe rozwiązania dla osób przesiadających się na kolejny lot
Linia Air France udostępniła serwis internetowy, który pokazuje nie tylko wizualizację przesiadki na lotnisku w Paryżu ale również mapkę z zaznaczonymi punktami usługowymi. Wystarczy na stronie www.przesiadkawparyzu.pl wybrać miasto, z którego rozpoczynamy podróż lotniczą oraz miejsce docelowe. Po kliknięciu przycisku „sprawdź”, serwis wygeneruje szczegółowy plan oraz określi szacunkowy czas potrzebny na transfer pomiędzy terminalem przylotu a terminalem odlotu.

Należy pamiętać, że trasa przesiadki będzie się różnić w zależności od tego, która bramka wejścia do samolotu (tzw. gate) zostanie wyznaczona dla naszego rejsu międzykontynentalnego. Następnie z rozwijanej listy „dostępnych usług” można wybrać to co nas najbardziej interesuje, a serwis automatycznie naniesie je na naszą mapkę. Do wyboru poza sklepami, bankomatami, aptekami czy restauracjami są również masaże, część rozrywkowa czy fotele relaksujące. 

Nagrody Skytrax dla najlepszych lotnisk świata
Firma konsultingowa Skytrax (powstała w 1989 roku z siedzibą w Wielkiej Brytanii) każdego roku ocenia szereg elementów zawiązanych z transportem lotniczym. Nagroda World Airport Awards w kategorii dla „najbardziej ulepszonego lotniska świata” przyznawana jest na podstawie ankiet przeprowadzanych wśród podróżnych. W tym roku obok paryskiego lotniska w czołówce znalazły się również międzynarodowe porty w Dosze i Mumbaju. Pełna lista zwycięzców dostępna jest na stronie: www.worldairportawards.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony