Raport końcowy dotyczący wypadku B773 linii Emirates

Wypadek B773 linii Emirates w Dubaju, fot. thenational.ae

3 sierpnia 2016 r. B773 (znaki rejestracyjne A6-ENM) linii Emirates wykonując lot UAE521 z lotniska Trivandrum (VOTV) do Dubaju (ZEA) rozbił się na lotnisku docelowym podczas próby odejścia na drugi krąg. 300 osób przebywających na pokładzie samolotu zostało bezpiecznie ewakuowanych, ale podczas walki z pożarem zginął jeden ze strażaków.

Wstępnie podejrzewano, że przyczyną zdarzenia była awaria podwozia, jednak raport końcowy wskazuje na błąd pilota i fakt, że ciąg silników był niewystarczający do wykonania odejścia na drugi krąg.

Awaryjne lądowanie samolotu B773 w Dubaju w sierpniu 2016 r. było pierwszym wypadkiem na taką skalę w historii linii Emirates Natychmiast po incydencie pojawiły się doniesienia, że samolot miał problemy z podwoziem, sugerując, że nie rozłożyło się ono całkowicie i samolot musiał wylądować na brzuchu. Jednak w trakcie dochodzenia wykluczono problemy z systemami Boeinga i jego silnikami i śledczy skupili się na działaniach załogi.

Raport końcowy dotyczący tego wypadku dostępny jest tutaj (LINK)

Źródło: AeroTime
comments powered by Disqus