LATAM przedstawia aktualne informacje na temat postępowań na podstawie Rozdziału 11

A350-900 należący do linii lotniczych LATAM - w locie, widok z boku (fot. Adam Moreira/CC BY-SA/ Wikimedia Commons)

W ramach ogłoszenia wyników finansowych, największe w Ameryce Łacińskiej linie lotnicze LATAM przedstawiły aktualne informacje na temat postępowania upadłościowego z Rozdziału 11, które przewoźnik prowadzi od maja 2020 r.

Po pierwsze, LATAM zwrócił się do Sądu Upadłościowego Stanów Zjednoczonych w południowym dystrykcie Nowego Jorku o przedłużenie terminu na złożenie planu reorganizacji, na co sąd przystał. Teraz grupa linii lotniczych ma czas do 30 czerwca na złożenie planu, a głosowanie ma się rozpocząć 23 sierpnia 2021 r. Chociaż wierzyciele zgłosili ponad 6 tys. roszczeń, linia lotnicza nadal jest w trakcie szacowania „ostatecznej liczby roszczeń i ich wartości”.

Linia lotnicza zwróciła również uwagę, że „obecnie ocenia odpowiednie potrzeby floty na kolejne lata”. LATAM zakończył rok 2020 z 296 samolotami, a dodatkowe cztery zostały wydzierżawione. Jeszcze przed bankructwem i obecną pandemią przewoźnik przekazał cztery już dostarczone samoloty Airbus A350, oprócz 10 zobowiązań dotyczących zamówienia szerokokadłubowego do Delta Air Lines, ponieważ amerykańska linia lotnicza nabyła udziały w LATAM we wrześniu 2020 r.

Jak dotąd, z 2,45 mld USD funduszu finansowania dłużników w posiadaniu (DIP), linia lotnicza dokonała jednorazowej wypłaty 1,15 mld USD w październiku 2020 r. Kolejne 150 mln USD zostało wycofane z funduszu Toesca Deuda Privada DIP LATAM. W sumie firma wskazała, że ​​na koniec roku miała 3 miliardy dolarów płynności, z czego 1,7 miliarda dolarów stanowiły środki pieniężne i ekwiwalenty. Pod koniec roku zadłużenie grupy wyniosło 7,6 mld USD, ponieważ zostało zmniejszone o 835 mln USD w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r.

„Rok 2020 był najtrudniejszym rokiem w historii dla przemysłu lotniczego i Ameryki Łacińskiej. Chociaż kryzys COVID19 wywarł głęboki wpływ na grupę i jej działalność i będzie tak jeszcze przez jakiś czas, ten kontekst pozwolił nam podjąć decyzje dotyczące zmian” – skomentował prezes LATAM Group, Roberto Alvo.

LATAM Airlines dołączyła do LATAM Brazil w postępowaniu upadłościowym na podstawie Rozdziału 11 w lipcu 2020 r., a LATAM Argentina zamknęła działalność miesiąc wcześniej.

„Nie mamy wątpliwości, że kiedy kryzys minie, LATAM będzie działać jako wzmocniona grupa” –podsumował Alvo.

Grupa linii lotniczych zakończyła rok 2020 ze stratą netto w wysokości 4,5 miliarda dolarów, a jej przychody spadły o 58,4% do 4,3 miliarda dolarów. Ogółem LATAM przewiózł 28,2 mln pasażerów – spadek o 61,9% w porównaniu z 2019 r., kiedy grupa linii lotniczych powitała na pokładzie swoich samolotów 74,1 mln pasażerów.


Przeczytaj również:
Największe w Ameryce Łacińskiej linie lotnicze LATAM ogłosiły niewypłacalność

Źródło: AeroTime
comments powered by Disqus