GE Aviation i Boeing współpracują przy testowaniu hybrydowych systemów elektrycznych
GE Aviation i Boeing nawiązały współpracę celem przeprowadzenia naziemnych i powietrznych testów hybrydowych elektrycznych systemów napędowych. W ich ramach zostanie wykorzystany samolot Saab 340B wyposażony w silniki turbośmigłowe CT7-9B.
Zgodnie z komunikatem prasowym, Boeing i jego spółka zależna Aurora Flight Sciences zapewnią GE Aviation wsparcie w kwestii modyfikacji samolotów, integracji systemów i testów w locie. Mają one zostać przeprowadzone do 2025 r. w siedzibie Aurory w Manassas w stanie Wirginia w Stanach Zjednoczonych.
„Jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z Boeingiem w celu rozwoju hybrydowo elektrycznych i elektrycznych systemów napędowych” – powiedział Mohamed Ali, wiceprezes i dyrektor generalny ds. inżynierii w GE Aviation.
Testy te są częścią projektu NASA Electrified Powertrain Flight Demonstration (EPFD) przewidującego wykorzystanie komponentów i systemów, które można ulepszyć i zademonstrować w locie. NASA wybrała GE Aviation do wsparcia tego projektu w 2021 roku.
„Projekt Electrified Powertrain Flight Demonstration NASA jest okazją dla GE Aviation i Boeinga, światowych liderów technologii lotniczych, aby pokazać, że hybrydowy napęd elektryczny jest realny i możliwy do wykorzystania w lotach komercyjnych w celu zmniejszenia w przyszłości emisji dwutlenku węgla” – dodał Ali.
Firma GE Aviation rozwija proekty hybrydowo-elektrycznych systemów napędowych, w tym silników, generatorów, konwerterów mocy i systemów zarządzania energią.
Według GE Aviation, hybrydowe technologie napędu elektrycznego mogą zoptymalizować osiągi silników i pomóc „przemysłowi lotniczemu osiągnąć do 2050 r. zobowiązanie do zerowej emisji CO2 netto z lotu”.
Komentarze