ATR 72 napędzany wodorem zdobywa klienta wprowadzającego na rynek
ASL Aviation Holdings, firma z siedzibą w Irlandii, zamierza zakupić do 10 zestawów do konwersji, aby ich ATR 72 w wersji cargo mogły być zasilane wodorem.
Firma podpisała list intencyjny z Universal Hydrogen, stając się klientem startowym nowego typu maszyny.
Według komunikatu prasowego, przebudowane ATR 72 będą wykorzystywane do transportu ładunków. Oprócz zestawów do konwersji, ASL Aviation Holdings otrzyma do testów jeden już przerobiony samolot.
Universal Hydrogen planuje wyprodukować zestawy do konwersji, które pozwoliłyby istniejącym modelom samolotów turbośmigłowych na zasilanie wodorem. Firma reklamuje również zamiar stworzenia i utrzymania infrastruktury do dystrybucji nowego rodzaju paliwa.
Według spółki, przekształcenie samolotów do zasilania wodorem nie tylko znacznie zmniejszy emisje dwutlenku węgla, ale także poprawi ich wydajność i obniży koszty operacyjne.
W ostatnich latach pojawiły się liczne zapowiedzi inwestycji w badania i rozwój samolotów napędzanych wodorem. Chociaż stosowanie takiego paliwa pozostaje wyzwaniem, eksperci branżowi spodziewają się, że do 2040 r. rynek samolotów wodorowych będzie wart ponad 174 mld dolarów.
Komentarze