Przejdź do treści
Zawody Szybowcowe Pirat Cup 2013
Źródło artykułu

Aeroklub Włocławski zaprasza na Zawody Szybowcowe Pirat Cup 2013

W dniach od 7 do 11 sierpnia 2013 r. na lotnisku Aeroklubu Włocławskiego w miejscowości Kruszyn w odbywa się trzecia edycja Zawodów Pirat Cup. Jak informują organizatorzy, podczas imprezy będzie można sprawdzić swoje umiejętności i zdobyć doświadczenie.

Główne założenia "Zawodów Pirat Cup":
- dobra zabawa, a przy okazji zbieranie doświadczenia przelotowego;
- brak konieczności posiadania licencji sportowej AP;
- udział pilotów licencjonowanych o niedużym doświadczeniu;
- brak wymogu posiadania certyfikowanego loggera (wymagane dowolne urządzenie zapisujące lot w pliku .igc);
- trasy ułożone trafnie co do pogody, sprzętu oraz doświadczenia uczestników;
- udział na szybowcach różnej klasy;
- omawianie wieczorem lotów.

Do chwili obecnej udział w zawodach zgłosiło 17 zawodników z Aeroklubów z całej Polski.



Szczegóły dotyczące organizacji zawodów:

I Miejsce obozu:
Nazwa lotniska: Kruszyn
Kod ICAO lotniska: EPWK
Przestrzeń powietrzna (granice pionowe): ATZ EPWK(GND – 1700 m)
Częstotliwość ATZ EPWK: 122.400 MHz
Położenie geograficzne (ARP): 52o 35'04,62'' N 19o 00' 55,78'' E
Adres: Aeroklub Włocławski Lotnisko Kruszyn 87-853 Kruszyn
Kontakt do organizatorów: Telefon: 601543535 (Agnieszka Wegner), e-mail: piratcup@gmail.com,
internet: http://piratcup.neth.pl/

II Kalendarium:
Początek przyjmowania zgłoszeń: 15.04.2013
Koniec przyjmowania zgłoszeń: 01.08.2013
Ostateczny termin przybycia na obóz: 07.08.2013
Rejestracja zawodników: 06.08.2013 (od 16.00 do 20:00 LMT), 07.08.2013 (od 7.30 do 8.30 LMT)
Odprawa inauguracyjna: 07.08.2013 (godz. 09:00 LMT)
Rozgrywanie konkurencji 07.08. – 11.08.2013
Ceremonia zakończenia obozu: 11.08.2013

III Kierownictwo obozu:
Dyrektor Zawodów Marek Koziński
Kierownik Sportowy Kamil Wójcik
Kierownik Lotów Renata Banaszek
Biuro Organizacyjne Agnieszka Wegner

IV Sposób parkowania szybowców:
Szybowce o konstrukcji drewnianej - w hangarze, szybowce laminatowe ”na powietrzu” w miejscu wyznaczonym przez organizatora. Organizator nie zapewnia sprzętu do kotwiczenia, aczkolwiek pomoże w miarę możliwości.

Wymagany sprzęt do kotwiczenia:
1. Dwie podstawki pod skrzydła
2. Dwie obejmy na skrzydła z linami
3. Pas z liną do kotwiczenia ogona
4. Lina do kotwiczenia kadłuba za zaczep przedni
5. Grajcary gwarantujące pewne kotwiczenie szybowca w wymienionych czterech punktach
6. Pokrowiec na kabinę
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia szybowca wynikłe z powodu niewłaściwego zakotwiczenia.

V Klasy szybowców:
Bez ograniczeń.


VI Wymagania dotyczące szybowców biorących udział w obozie:
1. Ważne ARC na okres trwania obozu;
2. Ważne ubezpieczenie OC;
3. Sprawna radiostacja z ważnym pozwoleniem radiowym;
4. Potwierdzony ważny przegląd;
5. Odpowiedni zapas resursu – 30h.

VII Wymagania obowiązujące pilota:
1. Ważna licencja pilota szybowcowego oraz orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 2;
2. Książka pilota szybowcowego z potwierdzeniem dot. nalotu, ważne KWT oraz KTP;
3. Posiadanie ważnego ubezpieczenia NNW;
4. Posiadanie spadochronu z ważnym przełożeniem na okres trwania obozu;
5. Posiadanie aktualnej mapy lotniczej Polski w skali 1:500 000 rejonu rozgrywania zawodów z aktualnymi strefami CTR, MATZ, TMA ,ATZ, D, R, P, TSA;
6. Posiadanie odpowiedniego rejestratora lotów;
7. Posiadanie uprawnienia do samodzielnego przeglądu przedlotowego/pobierania szybowców;
8. Zapewnienie samochodu i wózka do ściągnięcia z terenu przygodnego;
9. Minimum 150 km przelotów ogółem.

VIII Warunki uczestnictwa:

1. Przysłanie (złożenie) zgłoszenia w nieprzekraczalnym terminie do dnia 01.08.2013 r. poprzez zgłoszenie drogą elektronicznej na stronie internetowej lub wysłanie wypełnionego formularza za pośrednictwem e-mail. Wymagane jest podanie wszystkich danych.
2. Wpłata wpisowego w wysokości 100 PLN od jednego zawodnika w nieprzekraczalnym terminie do 04.08.2012 r na konto Sekcji Szybowcowej (nr konta 58 1050 1025 1000 0090 6938 3421).
3. Podpisanie i złożenie w Biurze Organizacyjnym oświadczenia o spełnieniu wymagań obowiązujących pilota i dotyczących szybowców, a także o wykonywaniu lotów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wykonywania lotów Aeroklubu Włocławskiego.

IX Koszty uczestnictwa:

1. Organizator w ramach opłaty wpisowej zapewnia:
• Usługi poligraficzne związane z obozem;
• Niezbędne usługi telekomunikacyjne;
• Imprezę integracyjną;
• Dostęp do Internetu (sieć bezprzewodowa, przygotowane stanowiska).
2. Zawodnik pokrywa następujące koszty:
• Wpisowe 100 PLN od jednego zawodnika;
• Koszty holi do konkurencji;
• Koszty transportu do i z miejsca obozu oraz transport szybowca do i po konkurencji;
• Koszty ściągania z terenu przygodnego;
• Koszty wyżywienia;
• Koszty zakwaterowania na lotnisku: pole campingowe: namiot 5 zł/dzień, przyczepa campingowa: 7 zł/dzień.

X Regulaminy:
Regulaminy zostanie przedstawiony podczas odprawy inauguracyjnej.

XI Obowiązujce opłaty i sposoby rozliczania:

Po przybyciu na lotnisko w Kruszynie należy w biurze organizacyjnym wnieść GOTÓWKĄ kaucję za hole do 4 konkurencji – 360 PLN. Koszty holi: 100 PLN za hol do strefy 600m. Rozliczenie zakwaterowania na polu campingowym – ostatniego dnia zawodów. Po rozegraniu ostatniej konkurencji nastąpi rozliczenie kosztów. Ewentualna nadpłata zostanie zwrócona, niedopłaty należy jak najszybciej uregulować. Prosimy o jak najszybsze oraz terminowe przesyłanie swoich zgłoszeń. Pozwoli to nam – organizatorom, na odpowiednie przygotowanie i stworzenie odpowiedniego zaplecza obozu.

Celem „Zawodów Pirat Cup” jest zachęcenie tych, którzy nie czują się gotowi na udział w poważnych zawodach, a chcieliby spróbować, tych, którzy chcieliby się czegoś nowego nauczyć i dla tych, którzy myślą, że zawody nie są dla nich. Czekamy na propozycje, pomysły dotyczące organizacji zawodów, a także opinie, oceny ubiegłorocznej edycji „Zawodów Pirat Cup.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony