II Międzynarodowe Zawody w Lotach Nawigacyjnych – Tajniki Nawigacji Górnego Zemplina
Aeroklub Warszawski zaprasza wszystkich zainteresowanych na II Międzynarodowe Zawody w Lotach Nawigacyjnych – Tajniki Nawigacji Górnego Zemplina, organizowane przez słowacki Aeroklub Kamenica nad Cirochou w terminie 25-27 sierpnia 2017 roku.
Poniżej publikujemy zaproszenie od organizatorów zawodów, w którym znajdują się wszystkie niezbędne informacje organizacyjne dotyczące imprezy.
Dzień dobry przyjaciele piloci i nawigatorzy,
Chcielibyśmy zapoznać Was z instrukcją korzystania z naszego lotniska i jego wolną przestrzenią powietrzną na potrzeby organizowanego II Rocznego Rally Kamenica – Międzynarodowych Zawodów w Lotach Nawigacyjnych – Tajniki Nawigacji Górnego Zemplina, które odbędą się w terminie 25-27 sierpnia 2017 r.
Nasze lotnisko znajduje się na wschodnim krańcu Słowacji, u podnóża wygasłego wulkanu Vihorlat. Po zeszłorocznym odzewie zdecydowaliśmy się zorganizować drugą edycję Rajdu Kamenicy – Zawody w Lotach Nawigacyjnych – Tajniki Nawigacji Górnego Zemplina. Głównym argumentem przemawiającym za organizacją tych zawodów jest również fakt, że ukształtowanie i konfiguracja terenu, w którym znajduje się lotnisko Kamenica nad Cirochou są szczególnie korzystne. Mamy tutaj zarówno obszar równinny, jak również zlokalizowane w pobliżu lotniska atrakcyjne góry, które są interesujące pod względem kształtu oraz skrywają w sobie niezliczone tajniki nawigacji. W przypadku złej pogody któregoś dnia zawodów istnieje możliwość zaproponowana alternatywnego programu dla uczestników. W dostępnej od lotniska odległości znajdują się także jeziora Domaša, Šírava, Starina, Morské oko w malowniczej krainie Podkarpackiej.
Głównym celem zawodów jest wyłonienie zwycięzcy w lotach nawigacyjnych. Pozostałe cele to: promocja latania na samolotach i UL, promocja Słowackiego Narodowego Aeroklubu, promowanie Aeroklubu pod Vihorlatom o.z. Kamenica nad Cirochou, promowanie i wspieranie lotów na terytorium Republiki Słowackiej oraz umożliwienie zdobywania doświadczenia początkującym zawodnikom.
Kategorie zawodów
Zdefiniowane kategorie odnoszą się tylko do tych zawodów i nie odpowiadają dokładnie definicjom kategorii FAI:
- AL1 + 1 -ultralekkie samoloty, samoloty i statki powietrzne ELSA kategorii General Aviation, które będą pilotowane w czasie zawodów oraz zajęte wyłącznie przez pilota,
- AL2 + 2 ultralekkie samoloty, samoloty i statki powietrzne ELSA kategorii General Aviation, które będą zajęte podczas zawodów przez pilota i nawigatora,
- WL1 – motoszybowce, które będą pilotowane w czasie zawodów i zajmowane tylko przez pilota,
- WL2 – motoszybowce, które będą zajęte podczas zawodów przez pilota i nawigatora,
- GL1 – wiatrakowce, które będą pilotowane podczas zawodów i zajęte wyłącznie przez pilota,
- GL2 – wiatrakowce, które będą zajęte podczas zawodów przez pilota i nawigatora.
Warunki uczestnictwa:
Zawodnik musi być obywatelem kraju, którego Aeroklub narodowy jest członkiem FAI i spełnia warunki wymienione w regulaminie sportowym FAI Część Ogólna, rozdział 3.7. Zawodnicy muszą:
- mieć nalot co najmniej 80 godzin lotu (w wyjątkowych sytuacjach dyrektor może podjąć inną decyzję),
- posiadać ważną licencję pilota lub równoważny dokument uznawany przez ULC,
- mieć ważne badania lekarskie,
- mieć zdolność do bezpiecznego uczestniczenia w lotach zawodniczych,
- wiedzieć, rozumieć i akceptować regulamin sportowy FAI i zasady oraz procedury tych zawodów,
- nawigator nie może być osobą w wieku poniżej 14 lat.
Organizator zapewnia hangarowanie samolotom i UL drewnianej konstrukcji. Dla innych statków powietrznych i lotni będą przygotowane stanowiska. Każdy pilot powinien mieć swoje materiały do kotwiczenia. Samoloty i UL na stanowiskach muszą być przez cały czas parkowania prawidłowo zakotwiczone.
Zgłoszenia do zawodów
Zainteresowani udziałem w zawodach proszeni są o wypełnienie formularza rejestracyjnego, który znajduje się na stronie internetowej aeroklubkamenica.lietame.sk w sekcji Kalendár akcií – RALLY Kamenica 2017 r. (LINK)
Wpisowe wynosi – 30 EUR – za zawodnika. Opłata wpisowa zawiera koszty organizacji zawodów, przygotowań kolejnych etapów zawodów, w tym sfotografowania i kontroli pojedynczych etapów, fotografii punktów zwrotnych trasy i fotografii na trasie, map do zawodów, koszty stanowiska komputerowego i oprogramowania, koszty sędziów, jury, opłaty za zezwolenia ULC, personel techniczny do przygotowywania samolotów, tankowania, nagród dla zwycięzców, materiałów biurowych, opłat pocztowych, telefonów i oceny zawodów.
Więcej szczegółowych informacji w Piśmie organizacyjnym oraz na stronie: www.aeroklub.waw.pl
Komentarze