Leszno Cup 2018

Międzynarodowe Zawody Szybowcowe Leszno Cup (fot. Leszno Cup)

Aeroklub Leszczyński zaprasza pilotów do rejestracji na Międzynarodowe Zawody Szybowcowe Leszno Cup 2018. W dniach 15–26.08.2018 r., na lotnisku Leszno Strzyżewice, piloci szybowcowi rywalizować będą w klasach Club A, 15m i 18m.

Warunkiem uczestnictwa w Międzynarodowych Zawodach Szybowcowych Leszno Cup 2018 jest posiadanie przez pilota ważnej licencji pilota szybowcowego, ważnego na cały czas trwania zawodów orzeczenia lotniczo-lekarskiego, ważnej Licencji Sportowej FAI, ważnego świadectwa radiooperatora, polisy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz Srebrnej Odznaki Szybowcowej FAI, minimum 200 h nalotu dowódczego i 5000 km.

Maksymalna liczba zawodników biorących udział w zawodach została określona na 40 osób w każdej z klas. O kolejności na liście startowej decyduje aktualna pozycja w rankingu IGC na dzień 14.07.2018 r. oraz liczba startów w poprzednich edycjach Leszno Cup.

Udział w zawodach należy zgłosić do 14.07.2018 r. na adres: dyrektor@aeroklub.leszno.pl

Ceremonia otwarcia zawodów odbędzie się 15.08.2018 r. o godz. 9:00. Ceremonia oficjalnego zakończenia zawodów została zaplanowana na 26.08.2018 r. na godz. 20:00.

Gorąco zapraszamy na piękne leszczyńskie lotnisko w terminie 15-26 sierpnia do kibicowania pilotom.

Więcej informacji w Piśmie organizacyjnym.


Historia Leszno Cup

Pod koniec odbywających się w maju 2012 r. w Lesznie mistrzostw Polski w klasie otwartej, Komisja Szybowcowa zadecydowała, że w przyszłości nie będziemy już rozgrywać mistrzostw w klasie 18-metrowej.

Moim zdaniem w tym czasie „osiemnastki” były najbardziej prężna i najszybciej rozwijającą się klasą w Polsce, ale chodziło o to, żeby ograniczyć ilość klas w których rozgrywamy mistrzostwa.

Wydawało mi się, że brakuje stałej, powtarzającej się corocznie imprezy pod koniec sezonu.

Chciałem się troszeczkę wzorować na tym, że na początek sezonu Prievidza urządza piękne zawody, w Polsce sezon akurat jest troszeczkę późniejszy niż u naszych południowych sąsiadów, zróbmy więc nasze zawody LesznoCup w sierpniu.

Początkowo myślałem, że będzie to propozycja na rok 2013 ale po chwili przemyślenia stwierdziłem, że dlaczego mamy czekać skoro do sierpnia jest jeszcze parę miesięcy, zróbmy to już w tym roku.

Chwila rozmowy z Robertem Koralewskim, stwierdziliśmy, że lotnisko będzie puste za wyjątkiem szkolenia więc dlaczego nie.

Zwróciliśmy się z prośbą do Aeroklubu Leszczyńskiego, aby nam troszeczkę pomogli, zrobiliśmy takie sobie małe zawody. W pierwszym wydaniu było aż 10 pilotów lub tylko 10 pilotów, jak kto na to patrzył.

Ale za to pogoda nam dopisała, były piękne konkurencje włącznie z długą 617 km, jak na drugą połowę sierpnia bardzo długą konkurencją. Mieliśmy dwie „holówki” na co dzień, a w jednej z konkurencji czy nawet dwóch gościnna „holówka” też została zatrudniona, tak, że wszystkie 10 szybowców było w powietrzu w ciągu 15-20 min.

Dzięki dużej pomocy młodych Pilotów z Leszna udawało nam się błyskawicznie organizować starty i zniknąć z lotniska by nie przeszkadzać w trakcie szkolenia.

Nasze kochane żony zadbały o to by codziennie był miły wieczorek towarzyski, grill i zabawa.

Zawody się rozrastały, jednego roku, nie pamiętam czy 2013 czy 2014 komisja Szybowcowa wyznaczyła mistrzostwa Polski w klasie otwartej w tym samym terminie, w którym normalnie mamy LesznoCup (czyli w drugiej połowie sierpnia), w Częstochowie.  Aby uniknąć przerwy w kalendarzu przyłączyliśmy się do Mistrzostw Polski. Nazwaliśmy to “LesznoCup na wygnaniu”, była podwójna klasyfikacja mistrzostw Polski i LesznoCup.

Rok 2015, 2016 LesznoCup rozgrywane były równolegle z mistrzostwami Polski Juniorów, w dwóch klasach, 18 i 15m. W 2017 roku rozgrywano je osobno, bez Juniorow ale wraz z Klasą Club.

Zapraszamy!
Andy Śmielkiewicz

Źródło: Aeroklub Leszczyński
comments powered by Disqus