Przejdź do treści
Aeroklub Krainy Jezior (fot. Aeroklub Krainy Jezior)
Źródło artykułu

AKJ: Jeszcze w trosce ... o paliwo lotnicze

19.09.2016 r. Prezes Aeroklubu Krainy Jezior Stanisław Tołwiński wystosował pismo do Marszałka Marka Kuchcińskiego oraz do Premier Beaty Szydło, przedstawiając problem i sugestie dot. zmian prawnych w obrocie paliwem lotniczym. Poniżej zamieszczamy wypowiedź Prezesa AKJ Stanisława Tołwińskiego, który otrzymał odpowiedź na swoje pismo od Ministra Energii.

"W kontynuacji naszej publikacji w dniu 21.09.2016 r. wystąpień do Sejmu RP na ręce Pana Marszałka Marka Kuchcińskiego i Rządu RP na ręce Pani Premier Beaty Szydło ale i próby zainteresowania problemem mającym znaczenie dla bezpieczeństwa General Aviation w skierowanych indywidualnie pismach do Ministra Infrastruktury i Budownictwa, Ministra Obrony Narodowej, Ministra Energii oraz Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego – ciąg dalszy.

Czytając otrzymywane odpowiedzi w tej poważnej sprawie dla małego lotnictwa, odnosiłem niestety wrażenie z otrzymywanej korespondencji, że nie ja, to ... "kolega" a więc wszyscy przekierowywali do Ministra Energii, mimo, że to nie Minister uchwalił zmianę prawa energetycznego.

Jakaś iskierka nadziei zaistniała po wczorajszym otrzymaniu pisma Ministra Energii (DRO-II-0211-2/16 ) z zaproszeniem do przedstawienia ewentualnych uwag w sprawie projektu rozporządzenia dot. szczegółowego wykazu paliw ciekłych, których wytwarzanie, magazynowanie lub przeładunek, przesyłanie lub dystrybucja, obrót, w tym obrót z zagranicą, wymaga koncesji oraz których przywóz wymaga wpisu do rejestru podmiotów przywożących.

Pełny tekst wraz z wykazem (bez instytucji lotniczych poza AKJ) do wiadomości środowiska lotniczego, zamieszczam poniżej !


Ponieważ jak da się zauważyć, w rozdzielniku zachęty do zgłaszania uwag nie widać Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Aeroklubu Polskiego, Krajowego Towarzystwa Lotniczego AOPA Poland, zwracam się do całego środowiska lotniczego o konsultacje - przeanalizowanie tego projektu pod katem racjonalności dla funkcjonowania lotnisk i bezpieczeństwa lotniczego oraz pilne zgłoszenie uwag na wskazane w piśmie adresy ale ze skromną prośbą, by były również wysłane DW na adres port@lotniskoketrzyn.pl. Chciałbym być zorientowany jaka jest reakcja środowiska w swojej sprawie! Jeżeli chcemy uchronić działalność lotniczą i funkcjonowanie lotnisk od szkodliwych rozwiązań prawnych, proszę o drobny wysiłek intelektualny i solidarne wsparcie rozwiązania nawiązującego do dotychczasowych możliwości obrotu paliwem lotniczym, może tylko z mniejszym limitem.

Póki nas pytają, nie traćmy czasu i wypowiedzmy się w naszej sprawie! Niech nie będzie o nas bez nas!

Kłaniając się wszystkim, liczę na czynne wsparcie (wielu organizacji lotniczych) tej akcji na rzecz paliwa lotniczego Avgas 100 LL."

Stanisław Tołwiński
Prezes AKJ


Przeczytaj również:
AKJ: O zmianach prawnych w obrocie paliwem lotniczym

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony