Plan utworzenia grupy Aero - PZL Świdnik

Aero Vodochody
Aero Vodochody, największy czeski producent lotniczy złożył ofertę dotyczącą przejęcia PZL Świdnik i tym samym przeszedł do kolejnego etapu prywatyzacji świdnickich zakładów. Zgodnie ze złożoną ofertą Aero chce zapewnić PZL-Świdnik równorzędną pozycję w środkowo-europejskim holdingu lotniczym oraz planuje w pełni zaangażować potencjał projektowo-badawczy świdnickich zakładów. Czeski producent zamierza utrzymać polski charakter spółki i będzie wpierał niezależność PZL-Świdnik w zakresie opracowywania nowych, innowacyjnych konstrukcji lotniczych.

Celem Aero Vodochody jest zbudowanie nowego holdingu lotniczego poprzez inwestycje w Czechach i za granicą, a w szczególności w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Aero dostrzega ogromny potencjał na polskim rynku wynikający z długofalowej tradycji i doświadczenia w produkcji lotniczej.

Połączenie polskiego producenta śmigłowców z czeską firmą posiadającą ponad 90-letnie doświadczenie w przemyśle lotniczym, pozwoli na stworzenie konkurencyjnego holdingu, który będzie działał na szeroką skalę. Bliskość kulturowa i geograficzna firm, jak również ich wieloletnie tradycje w produkcji lotniczej, przyczynią się do ich współpracy w zakresie rozwoju i zwiększenia możliwości wytwórczych.

Ze swoimi 5500 pracownikami i przychodami w wysokości 290 milionów Euro, Grupa Aero – PZL Świdnik miałaby lepszą pozycję wobec światowych koncernów lotniczych, w szczególności w zakresie aerostruktur. Połączone portfolio klientów grupy zapobiegłoby również dalszemu uzależnieniu PZL-Świdnik od dominujących kontrahentów.

„W swych planach widzimy PZL-Świdnik, jako równorzędnego partnera, posiadającego niezależność w zakresie współpracy z dotychczasowymi kontrahentami oraz zachowującego możliwość nawiązania nowych kontaktów z największymi koncernami lotniczymi”. – powiedział Igor Hulak, Prezes Aero Vodochody. Czesi zamierzają również mocniej wykorzystać potencjał Świdnika w projektach współdzielonego ryzyka. Ponadto, zakłady w Świdniku stanowiłyby centrum badawczo-rozwojowe holdingu w zakresie, tak ważnych w przemyśle lotniczym, kompozytów oraz części zamiennych. Utrzymany pozostałby również obecny profil działalności zakładów, które z czasem stałyby się centrum doskonałości w dziedzinie rozwoju, produkcji i serwisowania śmigłowców.

Aero, aby osiągnąć zamierzone cele, liczy na zaangażowanie całej załogi PZL-Świdnik w tworzeniu nowego holdingu lotniczego. Zasoby ludzkie obok istniejącej infrastruktury oraz technologii stanowią największą wartość jaką Spółka wniesie do przyszłego holdingu.

AERO Vodochody a.s. skupia się głównie na rozwoju, produkcji, sprzedaży oraz wspieraniu cywilnej i wojskowej technologii lotniczej, kontynuując tym samym tradycję AERO – továrna létadel (Fabryki Samolotów AERO) utworzonej w roku 1919. Aero od lat współpracuje z wiodącymi producentami przemysłu lotniczego, takimi jak Sikorsky Aircraft Corporation (śmigłowiec S-76C), Alenia Aeronautica (środkowa część skrzydła C-27J Spartan), Latecoere (podzespoły samolotu Embraer 170/190), Boeing (pokrywy luku karabinu maszynowego do F/A-18 Super Hornet), Spirit Aerosystems (zestawy stałej krawędzi natarcia do B767), EADS (podzespoły A320/340), itp. AERO Vodochody jest obecnie największym producentem technologii lotniczej w Republice Czeskiej, a historycznie największym na świecie producentem odrzutowców szkoleniowych.

Długofalowym celem Aero Vodochody jest budowa nowego środkowo-europejskiego holdingu, co pozwoli wzmocnić pozycję firmy w ramach rynku aerostruktur oraz uczestniczyć w interesujących projektach jako dostawca pierwszego rzędu. Aero Vodochody dostrzega bardzo duży potencjał wzrostu w zakresie aerostruktur. Potwierdza to zainteresowanie wyrażane podczas negocjacji przez obecnych i potencjalnych klientów Aero.

Więcej informacji na: www.aero.cz
Źródło: Aero Vodochody
comments powered by Disqus

Komentarze

niech Czesi idą do siebie klepać samoloty do hangarów!!!!!!!!!