System BRS uratował kolejne dwie osoby (transmisja ATC)
27 stycznia, ok. 15.30 LT podczas lotu w pobliżu Aspen w stanie Kolorado, pilot Cirrusa SR22T G6 (znaki rejestracyjne N288WT) zgłosił ATC usterkę silnika i następnie aktywował balistyczny spadochron ratunkowy (BRS). Samolot opadł na spadochronie w górzystym terenie ok. 10 km na północny wschód od Aspen. Jego pilot i pasażerka nie odnieśli obrażeń, jednakże sama konstrukcja została w znacznym stopniu uszkodzona.
Lotnik raportował potem, że instrumenty pokładowe wskazywały niewiarygodne wartości i wystąpiły problemy z silnikiem. Dodatkowo, w czasie zdarzenia widzialność była słaba z powodu padającego śniegu. Wszystkie te czynniki spowodowały, że pilot podjął decyzję o aktywowaniu BRS.
Służby ratunkowe cały czas utrzymywały łączność z pilotem i jego żoną za pomocą telefonu komórkowego. Oboje nie byli przygotowani do spędzenia nocy w przygodnym terenie, a prognozy wskazywały, że temperatura powietrza miała wieczorem mocno spaść. Służby ostatecznie odnalazły zaginiony samolot o 18.25.
Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.aviation-safety.net
Komentarze