Przejdź do treści
Suchoj Superjet 100 linii Aerofłot (fot. Konstantin Nikiforov/Wikimedia Commons)
Źródło artykułu

SSJ100 spełnia europejskie standardy komunikacji cyfrowej ATC-pilot

Samoloty SSJ100 pomyślnie zakończyły loty testowe i udowodniły wydajność systemu ATN (Aeronautical Telecommunication Network) w rzeczywistych warunkach w przestrzeni europejskiej. Wymóg instalacji tego systemu dotyczy zewnętrznych operatorów wykonujących loty do krajów UE. Od lutego 2020 r. wyposażenie wszystkich cywilnych samolotów pasażerskich w system ATN jest obowiązkiem nałożonym przez europejskie władze lotnicze dla operacji lotniczych wykonywanych powyżej FL285 (w niektórych krajach).

ATN to system automatycznej wymiany danych między statkiem powietrznym, a naziemnymi służbami kontroli ruchu lotniczego. Ułatwia pilotowi zarządzanie lotem, działa poprzez bezpieczny kanał komunikacyjny i zapewnia łączność między kontrolerem ruchu lotniczego, a określonym statkiem powietrznym.

Zasada wykorzystywana przez ATN pozwala skrócić czas wymiany informacji między pilotem, a ATC, zmniejsza ryzyko utraty wiadomości i w przypadku zakłóceń łączności, wystąpienia nieporozumień między pilotem, a obsługą naziemną.

System ATN to nowość w projekcie SSJ100 i zostanie zainstalowany jako jeden z głównych systemów lotniczych we wszystkich nowo wyprodukowanych samolotach tego typu. Modernizacja obecnie latających egzemplarzy będzie opcjonalna i zostanie wykonywana na życzenie klienta w ramach biuletynów serwisowych. Samoloty SSJ100 pomyślnie przeszły testy w przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej i UE (Finlandii).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony