Przejdź do treści
Bombardier Learjet 85
Źródło artykułu

Learjet 85 krok bliżej pierwszego lotu

Bombardier jest coraz bliżej wielokrotnie opóźnianego oblotu w pełni kompozytowego odrzutowca biznesowego Learjet 85. W ostatnich dniach firma uzyskała od Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) zezwolenie na pierwszy lot testowy.

To przełomowe dla rozwoju modelu 85 wydarzenie zostało pierwotnie opóźnione z drugiego na czwarty kwartał 2013 r., a następnie zostało znowu przełożone przez firmę Bombardier bez dalszych wyjaśnień. Jednak przed pierwszym lotem, firma nadal musi zakończyć prace nad konfiguracją statku powietrznego i wykonać testy szybkiego kołowania. Producent potwierdził natomiast, że testy pracy silników Pratt & Whitney Canada PW307B zostały już dokonane na egzemplarzu FTV-1.

Kadłub i skrzydła samolotu są wykonane w pełni z materiałów kompozytowych, z których poszczególne sekcje są produkowane w zakładach w Belfaście i wysyłane do Queretaro, w Meksyku, celem ostatecznego montażu. Następnie całość jest transportowana do Wichita, w stanie Kansas. Kierownictwo Bombardiera opisało ten złożony proces, jako główny powód dotychczasowych opóźnień.

Jest to w ostatnim czasie jeden z trzech głównych projektów rozwojowych Bombardiera. Pozostałe obejmują rodzinę samolotów pasażerskich CSeries oraz odrzutowce biznesowe Global 7000/8000. Według specyfikacji producenta, Learjet 85 może wykonywać loty z prędkościami 0,82 Macha na odległość 5500 km, co zapewnia przewagę nad konkurencyjnymi maszynami, które dysponują zasięgiem 3,7 - 4,6 tys. km.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony