FAA testuje osiągi nowej Cessny Citation X
W ostatnim czasie koncern Cessna zakończył wszystkie testy, które są wymagane do zatwierdzenia przez Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) maksymalnej prędkości operacyjnej 0,935 Macha (536 ktas) zmodernizowanego modelu Citation X. Potwierdzone osiągi zapewniają biznes jetowi tytuł najszybszego cywilnego samolotu świata.
Michael Thacker, wiceprezes Cessny ds. inżynierii powiedział: "Testy wysokich prędkości nowej Cessny Citation X zakończyły się sukcesem, a ostatnia ich runda poszła bardzo gładko i została zakończona po mniejszej ilości lotów i wylatanych godzin, niż planowano". "Schemat testów obejmował ocenę obsługi, stabilności i kontroli, a oprócz tego możliwości manewrowych maszyny przy dużych prędkościach", dodał. Prędkość maksymalna Citation X została zatwierdzona w wyniku współpracy pilotów FAA z zespołem inżynierów Cessny w ciągu ostatnich tygodni. W procesie certyfikacji, która jest spodziewana na początku 2014 r., zostało wylatanych już ponad 1300 godzin.
Brad Thress, wiceprezes Cessny ds. samolotów dyspozycyjnych, powiedział: "Użytkownicy Citation X będą zadowoleni z faktu, iż staną się posiadaczami najszybszego cywilnego samolotu świata. Nie ma lepszego sposobu, aby szybko dostać się z punktu A do punktu B, niż na pokładzie tego biznes jeta".
Model Citation X posiada zasięg 6 tys. km, może pomieścić do 9 osób i jest wyposażony w awionikę Garmin G5000 z czterema intuicyjnymi kolorowymi ekranami dotykowymi LCD oraz trzema 14 -calowymi wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości. Maszyna będzie mogła osiągać maksymalny pułap 51 tys. stóp, co zapewni jej możliwość wykonywania lotów ponad obszarami niekorzystnych warunków meteorologicznych i ruchem komercyjnym. Samolot napędzany jest dwoma silnikami Rolls-Royce AE3007C2 wyposażonymi w system FADEC.
Komentarze