Eclipse wprowadza program modernizacji modelu 550
W ramach procesu certyfikacji odrzutowca biznesowego Eclipse 550, firma Eclipse Aerospace przygotowała nowy pakiet poprawy bezpieczeństwa, który m.in. obejmuje zastosowanie auto przepustnic. Zgodnie z oświadczeniem producenta, jest to pierwsze tego typu rozwiązanie stosowane w segmencie lekkich odrzutowców biznesowych. Prezes Eclipse, Mason Holland powiedział, iż oferowany upgrade dla istniejącej floty Eclipse 550 wskazuje na zaangażowanie spółki w kontynuowanie obsługi odrzutowców tego typu.
Pakiet zawiera również nowe oprogramowanie EFIS, system anty-skid i dodatkowy wysokiej rozdzielczości wyświetlacz 3,25 "x 4,3". Nowe oprogramowanie EFIS redukuje potrzebę ciągłego przełączenia ekranów i zapewnia karty nawigacyjne w pełnej skali. Dostarcza również informacje dotyczące wymaganej ilości paliwa na dolot do danego punktu nawigacyjnego, nakładkę E-Chart i inne funkcje, które według firmy mają zmniejszyć obciążenie pilota i poprawić ogólną świadomość sytuacyjną.
W czerwcu br. odrzutowiec Eclipse uzyskał zatwierdzenie rozszerzenia długości użytkowania płatowca do 20 tys. godzin lub 20 tys. cykli w nieograniczonym okresie czasu. Fakt ten oznacza, iż samolot, który wykonuje 400h lotów rocznie jest obecnie zatwierdzony przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) do 50 letniego okresu użytkowania.
Eclipse 550, podobnie jak jego poprzednik model 500 będzie w stanie osiągać prędkości dochodzące do 694 km/h i wykonywać loty na FL410. Według specyfikacji producenta, maszyna będzie spalała ok. 223 litry paliwa na godzinę lotu i będzie posiadała zasięg 2400 km (z dodatkową 45 minutową rezerwą paliwa).
(mz)
Komentarze