Przejdź do treści
Źródło artykułu

EASA certyfikowała silnik Centurion 2.0s dla Pipera PA28

Firma Centurion Aircraft Engines otrzymała certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dla zastosowania wysokoprężnego silnika 2.0s o mocy 155 KM (116kW) w samolotach Piper PA 28.

Montaż nowych jednostek napędowych jest w toku, a pierwsze dostawy samolotu z nowym silnikiem mają się rozpocząć już wkrótce. Piper PA28 będzie czwartą konstrukcją napędzaną silnikiem 2.0s. i dołączy do wcześniej certyfikowanej Cessny 172, Diamonda DA40 i Robina DR400. Podczas targów lotnictwa ogólnego AERO 2012, przedstawiciel Centuriona informował, iż w najbliższym czasie kolejnym modelem, który rozpocznie proces certyfikacji, będzie dwusilnikowy Diamond DA42.

"PA28 modele Cherokee, Cadet i Warrior od I do III serii są jednymi z najlepiej sprzedających się samolotów lotnictwa ogólnego w ostatnich dziesięcioleciach. Na całym świecie ich flota liczy ponad 33 tys. egzemplarzy", dodał producent, którego siedziba główna mieści się w Niemczech.

2.0s to mocniejsza wersja 135 KM silnika 2.0. "W przypadku lotu PA28 z maksymalną masą, silnik 2.0s, zapewni tej konstrukcji osiągnięcie prędkości podróżnej 250km/h i wzniesienie się na pułap 2440 m. Naszym celem jest wydłużenie czasu pomiędzy wymianą (TBR) dla obu modeli silników z 1200 do 1500 godzin", dodał. Centurion 2.0s posiada moc o 20 KM większą niż poprzednia wersja, 135-KM Centurion 2.0. Dodatkowo, jego waga i wymiary są takie same, jak w modelu 2,0, co powoduje, że proces modernizacji jest stosunkowo nieskomplikowany.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony