Przejdź do treści
Źródło artykułu

Coraz bliżej pierwszego lotu Cessny SkyCourier

Koncern Textron Aviation pomyślnie zakończył wstępne testy silników Pratt & Whitney Canada PT6A-65SC na prototypowym turbośmigłowym Cessna SkyCourier. Przeprowadzone próby zweryfikowały funkcjonalność układu paliwowego i silników, a także interfejs z układami awioniki i elektrycznymi.

„Udane testy pracy silników są kluczowym krokiem w kierunku udowodnienia dojrzałości konstrukcji i jej systemów podczas przygotowań do pierwszego lotu” - powiedział Chris Hearne, wiceprezes ds. programów i inżynierii. „Wciąż kontynuujemy drogę do osiągnięcia kamienia milowego w naszym harmonogramie rozwoju i cieszymy się z przyszłej możliwości oferowania naszym klientom tego wyjątkowego samolotu”.

Ogon modelu SkyCourier został zainstalowany na kadłubie na początku lutego 2020 r., skrzydła pomyślnie dopasowane w grudniu 2019 r., a zasilanie układu elektrycznego zostało przetestowane w styczniu br. Samolot będzie oferowany w różnych konfiguracjach, w tym w wersji cargo o ładowności 6 tys. funtów, 19-osobowej wersji pasażerskiej lub mieszanej, wszystkie oparte na wspólnej platformie.

Zgodnie z zapewnieniami producenta, Cessna SkyCourier oferuje połączenie solidnej wydajności i niższych kosztów operacyjnych. Samolot będzie sprzedawany z pakietem awioniki Garmin G1000 NXi i będzie mógł wykonywać loty z prędkością przelotową do 200 ktas, na odległość 900 nm. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony