Cessna TTx coraz bliżej brazylijskiego certyfikatu
Koncern Cessna poinformował, iż w niedługim czasie model TTx powinien uzyskać brazylijski certyfikat typu. Pięć miesięcy temu, ta jednosilnikowa tłokowa konstrukcja, która jest zmodernizowaną wersją wycofanego z produkcji samolotu 400 Corvalis TT, została wprowadzona do użytku.
Amerykański producent jest przekonany, że TTx będzie "naturalnym wyborem" na rynku brazylijskim, który jest znany z jego z popytu na luksusowe produkty o wysokiej wydajności". Maszyna jest reklamowana przez Cessnę jako "najszybszy na świecie będący w produkcji komercyjnej jednosilnikowy samolot ze stałym podwoziem".
Posiadający turbodoładowanie model TTx ewoluował od linii Corvalis (poprzednio Columbia) i jest napędzany posiadającym 310KM silnikiem Continental TSIO-550-C, dzięki któremu samolot może osiągać maksymalną prędkość przelotową 235 KTAS. TTx posiada zasięg 2315 km (dzięki czemu może wykonywać bezpośrednie loty z Rio de Janeiro do Buenos Aires i Miami do Nowego Jorku.), maksymalny udźwig użyteczny 317 kg, maksymalną masę startową 1632 kg i maksymalną masę do lądowania 1551 kg.
Wraz z awioniką Garmin G2000, samolot został wyposażony w system ESP (Electronic Stability Protection) firmy Garmin, którego zadaniem jest umożliwienie utrzymania wysokiej wydajności w normalnych warunkach lotu. Opcjonalnie konstrukcja posiada również system umożliwiający lot w znanych warunkach oblodzenia (FIKI). Cena podstawowej wersji zaczyna się od 733,950 dolarów.
Komentarze