Przejdź do treści
Bombardier Challenger 350
Źródło artykułu

Certyfikat typu FAA dla Bombardiera Challengera 350

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA), wydała certyfikat typu dla biznes jeta Bombardier Challenger 350. 12 czerwca tego roku samolot otrzymał także zatwierdzenie nadzoru kanadyjskiego.

„Certyfikat FAA dla samolotu Challenger 350 jest kolejnym istotnym krokiem na drodze do jego wejścia do eksploatacji", oznajmił w komunikacie prasowym Stephane Leblanc, wiceprezes i dyrektor generalny działu „Challenger Programs” w firmie Bombardier. „Zaprojektowany w oparciu o opinie obecnych właścicieli i operatorów samolotów Challenger, nowy samolot będzie spełniać ich stale rosnące potrzeby. Cieszymy się z realizacji kolejnego etapu naszego projektu i jesteśmy pewni, że nasi klienci go pokochają", dodał.

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, Challenger 350 oferuje zwiększoną wydajność dzięki dwóm silnikom Honeywell HTF7350 (każdy o sile ciągu 33 kN), redukcję emisji spalin, jak również zwiększenie wydajności aerodynamicznej dzięki nowym, pochyłym wingletom. Zwiększona moc pozwoli na szybsze wznoszenie oraz zwiększy zasięg samolotu, który z kompletem pasażerów na pokładzie i pełnymi zbiornikami wynosi prawie 6 tys. km. Odpowiada to odległości z Paryża do Dubaju.

Kokpit Challengera 350 wyposażony będzie w zaawansowany system awioniki Rockwell Collins Pro Line 21. Nowa awionika to system trójwymiarowego odwzorowania przestrzeni, inercyjny system nawigacyjny oraz nowoczesny radar pogodowy. Wszystkie zaawansowane technologicznie urządzenia zainstalowane w samolocie mają przyczynić się do zmniejszenia obciążenia pilotów i zwiększenia ich świadomości sytuacyjnej.

W ramach przygotowań do wejścia do eksploatacji, firma Bombardier Aerospace zmienia konfigurację swojego symulatora full-flight do poziom D na potrzeby szkolenia przyszłych pilotów nowego Challengera 350. Modernizowany symulator znajduje się w centrum szkoleniowym firmy w Dallas w Teksasie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony