Autopilot DFC90 z certyfikatem EASA na montaż w Cessnie 182
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zatwierdziła możliwość montażu cyfrowego autopilota Avidyne DFC90 w zarejestrowanych na terenie Europy samolotach Cessna 182. Warunkiem jest jednak jego współpraca z wszechstronnym wyświetlaczem Evolution Pro Primary Flight Displays (PFD) firmy Aspen Avionics.
Uzupełniający certyfikat typu (STC) EASA obejmuje autopilota DFC90 jako urządzenia wspomagającego istniejące systemy STEC55X w 16 modelach serii Cessna Skylane 182 w tym 182E, 182F, 182g, 182H, 182J, 182K, 182L, 182m, 182N, R182N, 182P, 182Q, 182R, 182S, 182T oraz R182. W ramach powyższego STC autopiloty serii STEC30/50/60-2/65 mogą być również zastąpione DFC90.
"Jesteśmy zadowoleni, że otrzymaliśmy zatwierdzenie EASA dla montażu DFC90 w różnych odmianach Cessny 182", powiedział Patrick Herguth, dyrektor operacyjny Avidyne. "DFC90 zdobył entuzjastyczne recenzje w całej branży i końcu również właściciele samolotów zarejestrowanych w Europie uzyskali dostęp do jego wydajności i funkcji bezpieczeństwa", dodał. "Avidyne koncentruje się na dostarczaniu dla coraz większej ilości samolotów technologii bezpieczeństwa i poprawiających wydajność pracy, a ten certyfikat EASA prowadzi nas właśnie w tym kierunku", wyjaśniał Dan Schwinn, prezes Avidyne.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.avidyne.com
Komentarze