Modyfikacja samolotów PZL-130 ORLIK
W dniu 28.02.2017 r., Dowódca 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego płk dypl. Jan Skowroń podpisał trzyletnią umowę z PZL Warszawa-Okęcie na wykonanie, na szesnastu samolotach PZL-130 TC-II Orlik, biuletynu dotyczącego zamiany przyrządów pilotażowych wyskalowanych w jednostkach SI na przyrządy wyskalowane w jednostkach anglosaskich, zamiany sztucznego horyzontu, radiokompasu, radiowysokościomierza oraz dodanie dalmierza i systemu „TAS”.
Przedmiotowe zmiany dostosowują wyposażenie kabiny samolotu do przyjętego systemu szkolenia.
mjr Piotr Traczyk
PZL-130 TC-II ORLIK jest jednosilnikowym, dwumiejscowym samolotem polskiej konstrukcji wyposażonym w silnik turbośmigłowy z automatycznie przestawianym śmigłem. Konstrukcja jest całkowicie metalowa z chowanym podwoziem. Samolot zaprojektowany do szkolenia pilotów wojskowych. Założeniem na etapie projektowania było zachowanie właściwości lotno-pilotażowych zbliżonych do ciężkich samolotów odrzutowych.
Pierwszy lot Orlik wykonał 12 października 1984. Pilotem był pilot doświadczalny PZL Okęcie, Witold Łukomski.
ORLIK jest wyposażony w fotel katapultowy MARTIN BAKER Mk PL11B pozwalający na bezpieczne opuszczenie samolotu na H=0m przy prędkości V=110km/h.



Komentarze