Inauguracja szkolenia lotniczego w 41. BLSz
W dniu 14.01.2015 r. w dęblińskiej, 41. Bazie Lotnictwa Szkolnego, zainaugurowano kolejny rok praktycznego szkolenia lotniczego w powietrzu.
Na pierwszy ogień poszły śmigłowce. O godz. 7:30 rozpoczął się inauguracyjny briefing przed lotami w eskadrach śmigłowców. W obecności dowódcy Bazy, płk. pil. Pawła Smereki, personelu latającego i służb biorących udział w lotach, pilot operacyjny lotów kpt. pil. Marek Grzywaczewski przedstawił plan dzisiejszych lotów. Oprócz niego, swoich wskazówek udzielili: dyżurny meteorolog lotniska, dyżurny logistyk lotniska czynnego, dyżurny inżynier lotów oraz inspektor BL. Podczas inauguracji szkolenia płk Smereka odbył lot na śmigłowcu Mi-2.
Następnie, o godz. 11:00, miał miejsce briefing przed lotami eskadr samolotów TS-11 „Iskra”. Personel latający i służby lotów zostały zapoznane z charakterem lotów oraz zadaniami dnia przez POL kpt. pil. Jerzego Skalińskiego, by po wysłuchaniu wskazówek służb dyżurnych udać się do czynności związanych z bezpośrednim przygotowaniem do lotów. Nadzór nad prawidłowością czynności prowadził Starszy Inspektor BL 4. SLSz ppłk. pil. dr Tomasz Krzyżak, który, razem z Zastępcą Dowódcy Grupy Działań Lotniczych, ppłk. pil. Konradem Madejem, dokonał lotniczego rozpoznania pogody.
Loty poprzedzone były wstępnym przygotowaniem do lotów w dniu 13.01.2015 r. personelu latającego i osób funkcyjnych naszej jednostki odpowiedzialnych za zabezpieczenie lotów. Dowódca 41. BLSz, płk pil. Paweł Smereka, podczas stawiania zadań podległej kadrze przypomniał główne zadania Bazy, do których należą przygotowanie i prowadzenie przedsięwzięć szkoleniowych związanych z praktycznym szkoleniem słuchaczy Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych, doskonalenie zawodowe pilotów, a także utrzymywanie i doskonalenie techniki pilotażu kadry instruktorskiejna samolotach TS-11 „Iskra” i śmigłowcach SW-4 „Puszczyk” oraz Mi-2. Szczególny nacisk położył na bezpieczne wykonywanie lotóworaz umiejętności pilotażowe, które stanowią gwarancję dobrze realizowanych zadań.
Komentarze