Premierowa obsługa F-16 po 2000 godzin lotu

Premierowa obsługa F-16 po 2000 godzin lotu (fot. archiwum 31. BLT)

Specjaliści z eskadry technicznej należącej do grupy obsługi technicznej 31. BLT, zakończyli 18 czerwca 2020 r. pierwszą obsługę okresową „Phased Inspection” po 2000 godzin lotu na polskim F-16.

Pierwszy raz w historii eskadra techniczna z poznańskich Krzesin wykonała przegląd techniczny polskiego F-16, który w powietrzu spędził dwa tysiące godzin.

Specjaliści eskadry technicznej z 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego, wykonali tzw. "Phased Inspection". Okresowa obsługa, którą musi przejść każdy samolot wykonana została na F-16D, czyli dwumiejscowej wersji Jastrzębia o numerze bocznym 4077.

„Phased Inspection” to główna obsługa statku powietrznego z angielskiego zwanych „major inspection”. Polega ona na kompleksowym przeglądzie i weryfikacji stanu technicznego statku powietrznego, jego systemów, podsystemów a także zespołu napędowego.

Od tego roku, tak zwane "Phased Inspections" wykonywane są co 400 godzin nalotu. Są one domeną klucza diagnozowania struktury i wyposażenia samolotu. Do chwili obecnej specjaliści eskadry technicznej wykonali ponad kilkaset obsług okresowych na samolotach F-16, jednakże ta była pierwszą wykonaną po nalocie 2000 godzin.

mjr dr inż. Sławomir Szrama

Źródło: 31 Baza Lotnictwa Taktycznego
comments powered by Disqus