Krzesiny: 1000 godzin w powietrzu
Kolejni piloci 31. BLT przekroczyli nalot 1000 godzin na samolocie wielozadaniowym F-16.
Intenswyne szkolenie lotnicze w 31. Bazie Lotnictwa Taktycznego powoduje, że kolejni krzesinscy piloci uzyskali nalot ponad 1000 godzin na samolocie F-16.
Są nimi:
- mjr pil. Adam Jantas
- kpt. pil. Paweł Czernikiewicz
Serdecznie gratulujemy i życzymy tyle samo lądowań co startów!
Dołączyli oni do ppłk pil. Rafała Zadenckiego, kpt. pil. Jacka Szczotki, kpt. pil. Roberta Gałązki oraz kpt. pil. Łukasza Wysockiego, którzy nalot ponad 1000 godzin na samolocie F-16 uzyskali na początku grudnia br.
Pierwszymi pilotami, którzy uzyskali nalot ponad 1000 godzin na samolocie F-16 byli: płk pil. Rościsław Stepaniuk, ppłk pil. Zbigniew Zawada, ppłk pil. Tomasz Łyżwa, mjr pil. Krzysztof Próchniak, płk pil. Cezary Wiśniewski, ppłk. pil. Mariusz Pawelec, płk pil. Dariusz Malinowski.
4 czerwca 2013r. specjaliści z eskadry technicznej podległej majorowi Sławomirowi Szramie, należącej do grupy obsługi technicznej dowodzonej przez podpułkownika Jarosława Zielińskiego, zakończyli pierwszą obsługę okresową „Phase Inspection” po 1000 godzin lotu na polskim F-16.
31. Baza Lotnictwa Taktycznego jest jednostką lotniczą przeznaczoną do realizacji zadań bojowych w ramach narodowego systemu obrony oraz sił zdolnych do przerzutu wysokiej gotowości NATO.
Eskadry Lotnicze realizują zadania zwalczania celów powietrznych, niszczenia obiektów naziemnych i nawodnych oraz wykonywania zadań lotniczych szczebla operacyjno - taktycznego.
Zadaniem 31.BLT jest utrzymanie lotniska w gotowości operacyjnej 24/7, organizacja i utrzymanie systemu dowodzenia Bazy, taktyczne szkolenie lotnicze podległych eskadr, podstawowe szkolenie lotnicze na samolocie F-16, pełnienie funkcji państwa gospodarza (HNS), zabezpieczenie logistyczne jednostek będących na ewidencji przydziałów gospodarczych oraz prowadzenie remontów i obsług okresowych sprzętu lotniczego i zabezpieczenia naziemnego.
Komentarze