Przejdź do treści
Midnight eVTOL (fot. Archer Aviation)
Źródło artykułu

Wisk i Archer osiągnęli ugodę. Teraz rozpoczynają współpracę

Twórcy samolotów elektrycznego pionowego startu i lądowania (eVTOL), Archer Aviation i należący do Boeinga Wisk Aero, osiągnęli ugodę w celu rozwiązania federalnego i stanowego sporu między nimi.

Wisk złożył pozew, w którym twierdził, że w kwietniu 2021 r. Archer sprzeniewierzył tajemnice handlowe i naruszył patenty Wisk. Warunki ugody nie zostały ujawnione.

Oprócz rozwiązania sporów prawnych, firmy informują, że nawiązały współpracę, która „oczekuje rozwoju branży AAM (zaawansowanej mobilności lotniczej)”. W ramach umowy Wisk stanie się wyłącznym dostawcą technologii autonomicznej dla wszelkich przyszłych wariantów projektu eVTOL firmy Archer. Ponadto Boeing inwestuje nieujawnioną kwotę, której celem jest wsparcie integracji technologii Wisk i samolotów Archer.

W listopadzie 2022 r., firma Archer zaprezentowała wersję produkcyjną swojego Midnight eVTOL. Zgodnie z założeniami projektu, Midnight ma pomieścić pilota i czterech pasażerów. Statek powietrzny ma mieć zasięg do 100 mil, będzie mógł wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 150 m/ph oraz przewozić ładunek o masie do ok 230 kg. Wcześniejsza wersja, zwana Maker, wykonała swój pierwszy lot w powietrzu w grudniu 2021 r.

Wisk wprowadził swoją autonomiczną taksówkę powietrzną szóstej generacji w październiku 2022 r. Oczekuje się, że czteromiejscowy model szóstej generacji będzie latał z prędkościami dochodzącymi do 120 węzłów i miał zasięg 90 NM. Firma informuje, że swoimi projektami eVTOL wykonała do tej pory wykonała ponad 1600 lotów testowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony