Przejdź do treści
B767 należący do Romana Abramowicza, fot. simpleflying
Źródło artykułu

Co kryje wnętrze B767 Romana Abramowicza?

Właściciel Chelsea Football Club, Roman Abramowicz, posiada również jeden z najdroższych prywatnych odrzutowców na świecie – Boeinga 767-33AER. Wnętrze samolotu obejmuje złoconą salą bankietową i ten sam system przeciwrakietowy, jaki jest wykorzystywany w Air Force One.

Rosyjsko-izraelski oligarcha lata spersonalizowanym B767-33AER o wartości 170 mln dolarów. Oficjalnie zarejestrowany jako P4-MES otrzymał przydomek „Bandyta” ze względu na charakterystyczne, skośne czarne pasy przy oknach kokpitu. Konstrukcja została zbudowana w 2003 r. z przeznaczeniem dla linii lotniczych Hawaiian Airlines, jednak przewoźnik ten anulował zamówienie, a rok później w posiadanie odrzutowca wszedł Abramowicz.


Samolot jest obsługiwany przez prywatną firmę czarterową Global Jet Luxembourg, wcześniej znaną jako Silver Arrows. Jest to jeden z najbezpieczniejszych samolotów na świecie. Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, B767-33A został wyposażony w ten sam rodzaj systemu przeciwrakietowego, co w zmodyfikowanych B747 wykorzystywanych przez rząd amerykański jako Air Force One. Chroni on samolot zarówno przed atakami ziemia-powietrze, jak i powietrze-powietrze, zakłócając systemy naprowadzania nadlatujących pocisków.


Wnętrze samolotu zostało opracowane przez brytyjskiego projektanta jachtów Andrew Wincha. W kabinie o szerokości 4,7 metra znajduje się nie tylko sala bankietowa na 30 osób, ale też kasztanowe meble, w pełni wyposażona kuchnia, biuro i oczywiście sypialnia z podwójnym łóżkiem i łazienką. Wszystko ze złotymi wykończeniami. Samolot jest napędzany silnikami General Electric GF6-80C2 B2F i rozwija prędkość przelotową 850 km/h. Ma maksymalny zasięg ponad 11 tys. km, co zapewnia mu możliwość wykonania bezpośredniego przelotu z Londynu do Singapuru.


Jednak pierwszym nabytym od Boeinga samolotem Abramowicza był B737-700. Biznesowa wersja odrzutowca Next Generation Boeinga została uznana za idealną konstrukcję do operowania z niedostępnego Okręgu Autonomicznego Czukotki, najbardziej wysuniętego na wschód federalnego obiektu administracyjnego w Rosji, którego Abramowicz był gubernatorem w latach 2001-2008. Dane z ch-aviation pokazują, że ten statek powietrzny jest teraz zarejestrowany jako N950TR i obsługiwany przez Silver Air w imieniu Tony'ego Robbinsa.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony