Przejdź do treści
Koncepcja Cloud Capsule, fot. simpleflying
Źródło artykułu

Koncepcja kabiny zakładająca miejsca do spania w schowkach na bagaż podręczny

Wygodny wypoczynek w kabinie klasy ekonomicznej to odwieczny problem, który próbowało rozwiązać już wielu projektantów. Teraz Toyota przedstawiła koncepcję, którą nazywa Cloud Capsule. Rozwiązanie znalazło się na liście finalistów tegorocznej nagrody Crystal Cabin Award i zakłada umożliwienie odpoczynku pasażerom tam, gdzie zwykle znajdują się ich bagaże podręczne.

Ponieważ zdecydowana większość podróżnych wciąż ogranicza się do podróży w kabinie klasy ekonomicznej, wielu projektantów próbowało zrewolucjonizować poziom ich komfortu. Spanie na fotelach nie zawsze jest łatwe, biorąc pod uwagę, że taka osoba musi pozostać w wyprostowanej pozycji siedzącej, z ograniczonymi opcjami podparcia głowy, szyi i nóg. Ale przekształcenie kabiny, która przez dziesięciolecia pozostała w dużej mierze taka sama, wymaga nieco nieszablonowego myślenia.


Nowa koncepcja zakłada możliwość dodania łóżek nad fotelami pasażerskim, przynajmniej dla części osób. W samolotach o tradycyjnej konfiguracji ta przestrzeń jest przeznaczona do przechowywania bagażu podręcznego, ale gdyby mogłyby być one umieszczone gdzie indziej, to nadawałaby się na miejsce wypoczynkowe.


Toyota zaprezentowała koncepcję, która nazywa się Cloud Capsule i obejmuje przekształcenie schowków na bagaż podręczny w „pomieszczenia wielofunkcyjne”. Mogą być one wykorzystywane przez pasażerów klasy ekonomicznej, aby poczuć się bardziej komfortowo podczas długiego lotu z miejscem do relaksu, a nawet do spania w całkowicie płaskiej pozycji. Firma wyjaśnia, że kapsuły byłyby dostępne tylko na wysokości przelotowej, ponieważ jest mało prawdopodobne, aby były one certyfikowane jako bezpieczne do kołowania, startu i lądowania.


Z poziomu kabiny mają prowadzić do nich schody, które miałyby się znajdować na końcach rzędów siedzeń poniżej. Po wejściu na górę pasażerowie mogą zostać przypięci pasami, aby mogli pozostać w kapsule w przypadku zapalenia się sygnalizacji zapięcia pasów bezpieczeństwa. Projektanci akcentują, że przestrzeń byłaby klimatyzowana, z dużą ilością otworów wentylacji i byłaby zbliżona do opcji dostępnych w fotelach klasy biznes. Ale co z torbami? Cóż, Toyota przeprojektowała również resztę kabiny klasy ekonomicznej. Na dole fotele są ustawione naprzemiennie, aby umożliwić przechowywanie bagażu pod siedzeniami. Chociaż jest to interesująca koncepcja, to jednak już nie pierwszy raz pojawił się pomysł spania w przestrzeni na bagaż. W przeszłości certyfikacja tego rodzaju idei była najeżona pułapkami, więc wprowadzenie jej będzie prawdopodobnie trudnym wyzwaniem.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony